Rozlišuje mezi osobními a společnými problémy s ohledem na různé perspektivy.
KRP-RPS-000-ZV5-001

Komentář:
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:
- zahajuji diskusi ve třídě o běžných problémech dětí (např. neshody mezi kamarády) a brainstorming o možných řešeních
- organizuji třídní diskuse o běžných problémech, jako jsou neshody mezi kamarády, a vedu žáky k tomu, aby navrhovali řešení
- zdůrazňuji, jak mohou různé pocity a perspektivy ovlivnit to, co považujeme za problém
- organizuji skupinové činnosti, kde žáci společně řeší problémy
- vyzývám žáky k brainstormingu a zdůrazňuji, že může existovat více řešení
- po diskusi zkoumáme různé nápady a hodnotíme jejich proveditelnost
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
Komponenta: definice běžných problémů
- Identifikuje problém a navrhuje jednoduchá řešení.
- Zohledňuje přitom pocity ostatních.
- Rozpoznává a popisuje různé situace ve svém každodenním životě a mezi vrstevníky.
- Používá jednoduché metody k analýze a porovnávání těchto situací.
- Chápe jejich příčiny a důsledky.
- Identifikuje problém a navrhuje možná řešení během třídních diskusí.
- Vyjadřuje, jak se různé situace mohou dotknout různých lidí.
- Ukazuje začínající pochopení, empatii.
- Pracuje ve skupině a snaží se najít kompromis a společné řešení.
Komponenta: rozpoznání subjektivity v problematizaci
- Identifikuje situace, kde mohou mít různí lidé odlišné názory nebo pocity, a diskutuje o nich.
- Vyjadřuje porozumění pro to, že něco, co je pro něj problémem, může být pro jiného výzvou.
- Vytváří příběhy nebo kresby, které ilustrují, jak mohou různí lidé vnímat stejnou situaci různě.
Komponenta: různorodost řešení
- Identifikuje různá řešení pro běžné situace.
- Porovnává různá řešení.
- Volí nejvhodnější řešení v závislosti na okolnostech.
- Argumentuje a usiluje o obhajobu vhodného řešení.
- Při řešení problému navrhuje různé možnosti a poslouchá návrhy spolužáků.
- Uznává, že může existovat více správných řešení.
Očekávané výsledky učení
Předcházející
Klíčové kompetence
Následující