Reflektuje osobní a společné problémy s ohledem na různé perspektivy navrhovaných řešení.

KRP-RPS-000-ZV9-001
divider

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:

  • nabízím skutečné společenské problémy, kde musí žáci zvážit různé perspektivy a navrhnout udržitelná řešení, kde vyjadřují vlastní hodnoty a přesvědčení o svém vlivu na vnímání problému 
  • zadávám projekty nebo eseje na zadané téma, které vyžadují analýzu problému
  • nabízím ve třídě případové studie nebo projekty zaměřené na skutečné sociální problémy
  • zaměřuji se na to, aby žáci analyzovali tyto situace z různých perspektiv a diskutovali o možných řešeních a jejich důsledcích 
  • podporuji reflexi vlastních reakcí a srovnání s reakcemi ostatních
  • podněcuji žáky k aktivitě, nabízím ve třídě brainstormingové situace na konkrétní témata nebo problémy s ohledem na etické a sociální důsledky 
  • stanovuji žákům kritéria pro to, jak kriticky hodnotit nápady a zvažovat různé možnosti
  • podporuji žáky v tom, aby viděli hodnotu procesu hledání řešení
  • nabízím řešení, která mají různé etické a sociální dopady

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

Komponenta: definice běžných problémů

  • Analyzuje problém z různých úhlů pohledu.
  • Diskutuje o možných důsledcích řešení a podává argumenty pro své návrhy.
  • Identifikuje problémy v každodenních situacích.
  • Rozděluje problémy na menší části a zkoumá jejich klíčové proměnné.
  • Používá vhodné metody k analýze problémů.
  • Vyvozuje ze svých zjištění závěry a aplikuje je do praxe.

Komponenta: rozpoznání subjektivity v problematizaci

  • Analyzuje případové studie nebo skutečné situace, kde se projevuje subjektivita vnímání problémů.
  • Vede diskuse nebo píše eseje o tom, jak mohou rozdílné perspektivy vnímat stejnou situaci jako problém nebo příležitost.
  • Reflektuje vlastní reakce a srovnává je s reakcemi ostatních v různých kontextech (vyučovacích předmětech).

Komponenta: různorodost řešení

  • Zkoumá různá řešení pro komplexnější problémy.
  • Hodnotí důsledky různých řešení a jejich přiměřenost.
  • Stanovuje kritéria výběru.
  • Rozhoduje se pro nejefektivnější alternativu řešení.
  • Argumentuje a relevantně obhajuje vhodné řešení.
  • Účastní se brainstormingu v třídních projektech, přispívá více nápady a hodnotí možná řešení s ohledem na jejich praktičnost a kreativitu.

Očekávané výsledky učení