Reflektuje osobní a společné problémy s ohledem na různé perspektivy navrhovaných řešení.
KRP-RPS-000-ZV9-001

Komentář:
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:
- nabízím skutečné společenské problémy, kde musí žáci zvážit různé perspektivy a navrhnout udržitelná řešení, kde vyjadřují vlastní hodnoty a přesvědčení o svém vlivu na vnímání problému
- zadávám projekty nebo eseje na zadané téma, které vyžadují analýzu problému
- nabízím ve třídě případové studie nebo projekty zaměřené na skutečné sociální problémy
- zaměřuji se na to, aby žáci analyzovali tyto situace z různých perspektiv a diskutovali o možných řešeních a jejich důsledcích
- podporuji reflexi vlastních reakcí a srovnání s reakcemi ostatních
- podněcuji žáky k aktivitě, nabízím ve třídě brainstormingové situace na konkrétní témata nebo problémy s ohledem na etické a sociální důsledky
- stanovuji žákům kritéria pro to, jak kriticky hodnotit nápady a zvažovat různé možnosti
- podporuji žáky v tom, aby viděli hodnotu procesu hledání řešení
- nabízím řešení, která mají různé etické a sociální dopady
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
Komponenta: definice běžných problémů
- Analyzuje problém z různých úhlů pohledu.
- Diskutuje o možných důsledcích řešení a podává argumenty pro své návrhy.
- Identifikuje problémy v každodenních situacích.
- Rozděluje problémy na menší části a zkoumá jejich klíčové proměnné.
- Používá vhodné metody k analýze problémů.
- Vyvozuje ze svých zjištění závěry a aplikuje je do praxe.
Komponenta: rozpoznání subjektivity v problematizaci
- Analyzuje případové studie nebo skutečné situace, kde se projevuje subjektivita vnímání problémů.
- Vede diskuse nebo píše eseje o tom, jak mohou rozdílné perspektivy vnímat stejnou situaci jako problém nebo příležitost.
- Reflektuje vlastní reakce a srovnává je s reakcemi ostatních v různých kontextech (vyučovacích předmětech).
Komponenta: různorodost řešení
- Zkoumá různá řešení pro komplexnější problémy.
- Hodnotí důsledky různých řešení a jejich přiměřenost.
- Stanovuje kritéria výběru.
- Rozhoduje se pro nejefektivnější alternativu řešení.
- Argumentuje a relevantně obhajuje vhodné řešení.
- Účastní se brainstormingu v třídních projektech, přispívá více nápady a hodnotí možná řešení s ohledem na jejich praktičnost a kreativitu.
Očekávané výsledky učení
Předcházející