Rozpozná příležitosti, jaké jemu i společnosti přináší propojenost světa, a rizika, která z propojenosti vyplývají.
Komentář:
Znalostního základu výsledku učení žák dosahuje v oboru Geografie, Výchova k občanství, Dějepis, Český jazyk a literatura a Chemie.
Dosažení očekávaného výsledku učení vede k hlubšímu porozumění světu jako propojeného celku, kdy žák usiluje rovněž o porozumění své roli v propojeném světě. Je si vědom toho, že propojenost světa s sebou přináší řadu příležitostí, jako je například cestování, rozvoj technologií, možnosti studia a práce, nové tradice, a současně rizika, jako například rostoucí spotřeba, bezpečnost v kyberprostoru. Žák posuzuje příležitosti a rizika ve vztahu k sobě i ke společnosti. Žák si je vědom a zkoumá důvody toho, proč tyto příležitosti nejsou pro všechny stejně využitelné.
V rychle se měnícím a stále více propojeném světě je pro člověka nezbytné porozumět fenoménům, které proměnu a propojenost světa provázejí. Pro mladé lidi je nezbytné uvažovat v tomto kontextu o svém budoucím životě, hledat pro sebe příležitosti a naději „v lepší svět“.
Výrazně přispívá k naplnění hodnotového rámce, a to všech jeho oblastí.
Hodnoty:
- Sdílené poznání
- Zdravá planeta
- Podporující technologie
- Důstojný život