Přiřadí kulturní projevy k jednotlivým dějinným epochám.

Komentář:
Pro orientaci v minulosti i současnosti je nezbytné, aby žák rozlišoval různé kulturní projevy (umělecká a architektonická díla, významné dokumenty apod.) a uměl je přiřadit k historickým epochám. Žák se tím zároveň učí, že i současné životy lidí a jejich kulturní projevy v různých regionech světa jsou historicky podmíněné (např. antikou, renesancí, modernizací v 19. století). Aby žák porozuměl složitým historickým procesům a kulturním projevům v jednotlivých dějinných epochách, pomáhá mu k orientaci periodizace podle významných mezníků, jejichž výběr se může lišit podle toho, co daná osoba nebo kultura považuje za podstatné. Současně by si měl žák osvojit, že trvání a změna jsou vzájemně provázané. Jen některé změny se odehrávají revolučně na základě politického rozhodnutí, zatímco další mohou trvat velmi dlouho.