Reaguje správně na základní pokyny, povely, signály a vykonává podle nich individuální i týmovou pohybovou činnost.
Úroveň: Na začátku
Popis:
- Seznamuje se s pokyny, povely a signály spojenými s různými pohybovými činnostmi.
Ilustrace
- seznamuje se na základě ukázek učitele s pokyny, povely a signály při rozcvičení před pohybovou činností
Organizace: Učitel předvádí cviky a dává žákům pokyny.
Úroveň: Na cestě
Popis:
- Rozumí pokynům, povelům a signálům spojených s různými pohybovými činnostmi.
Ilustrace
- rozumí pokynům, povelům a signálům od učitele při rozcvičení před pohybovou činností a předvede cviky
Organizace: Učitel nechává žáky postupně předvádět cviky podle pokynů.
Žáci správně reagují na pokyny, názvosloví a předváděné cviky od spolužáků, kteří se střídají v roli předcvičujícího. Tím si rozvíjí pozornost, vizuální a sluchové vnímání, paměť pro názvosloví a motorickou koordinaci, a zároveň si osvojují zodpovědnost a schopnost předcvičovat a dávat jasné instrukce.
| Ilustrace | CZB-TEV-002-ZV5-006-na-ceste-Predcvicovani.pdf | Stáhnout |
Úroveň: Splněno
Popis:
- Podle pokynů, povelů a signálů vykonává různé pohybové činnosti.
- Se spolužáky společně posoudí soulad cvičení a slovních instrukcí.
Ilustrace
- předvede vhodné rozcvičení na začátku pohybové jednotky a současně správně pojmenuje
Podmínky: Realizuje se při jakékoli pohybové činnosti, kde je třeba ověřit zvládnutí základního osvojovaného tělocvičného názvosloví.
Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:
- schopnost používat tělocvičné názvosloví při komentování cviků
- pochopení a správnou realizaci povelů a pokynů
- aktivitu a samostatnost při cvičení podle popisu cvičení
- schopnost organizovat a vést malou skupinu při rozcvičení, snahu komunikovat a spolupracovat ve skupině
Pozn. Cílem zpětné vazby je, aby žáci porozuměli, která část těla je procvičována a proč, lépe se orientovali v komunikaci o pohybových činnostech, pochopili význam a specifičnost tělocvičného názvosloví pro provádění pohybu, pro organizaci pohybových aktivit, spolupráci, vzájemnou komunikaci a vyjádření vlastního úsudku ve skupině.
Využití šátků je v TV vysoce bezpečné a kreativní. Je vhodné kombinovat jak individuální aktivity ve dvojicích, tak skupinové aktivity. Podobně je možné kombinovat motoricky méně dynamické aktivity s motoricky aktivnějšími. S ohledem na psychomotorický charakter je nutné předpokládat potenciální kompenzaci únavy psychické, jako je koncentrace, ale i motorické, která může mít vliv na úspěšné či neúspěšné zvládání jednotlivých zadaných úkolů.
Zařazení této aktivity je možné již od prvních ročníků, avšak je vhodné snížit počet úkolů a některé zjednodušit. Je vhodné tyto aktivity realizovat i v jiném vnitřním prostředí než v prostředí tělocvičny a je vhodné je zařazovat v režimu školy např. v družině nebo i v jiných vyučovaných předmětech.
| Ilustrace | CZB-TEV-002-ZV5-006-splneno-Zonglovani-se-satky.pdf | Stáhnout |
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Reaguje správně na základní pokyny, povely, signály a vykonává podle nich individuální i týmovou pohybovou činnost.