Reaguje správně na základní pokyny, povely, signály a vykonává podle nich individuální i týmovou pohybovou činnost.

CZB-TEV-002-ZV5-006

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • seznamuje se s pokyny, povely a signály spojenými s různými pohybovými činnostmi

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • seznamuje se na základě ukázek učitele s pokyny, povely a signály při rozcvičení před pohybovou činností

Organizace: Učitel předvádí cviky a dává žákům pokyny.

Úroveň: Na cestě

Popis:

  • rozumí pokynům, povelům a signálům spojených s různými pohybovými činnostmi

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • rozumí pokynům, povelům a signálům od učitele při rozcvičení před pohybovou činností a předvede cviky

Organizace: Učitel nechává žáky postupně předvádět cviky podle pokynů.

Ilustrace

Název ilustrace:

Předcvičování

Odkaz:

Krátký textový popis:

Žáci správně reagují na pokyny, názvosloví a předváděné cviky od spolužáků, kteří se střídají v roli předcvičujícího. Tím si rozvíjí pozornost, vizuální a sluchové vnímání, paměť pro názvosloví a motorickou koordinaci, a zároveň si osvojují zodpovědnost a schopnost předcvičovat a dávat jasné instrukce.

Úroveň: Splněno

Popis:

  • Podle pokynů, povelů a signálů vykonává různé pohybové činnosti.
  • Se spolužáky společně posoudí soulad cvičení a slovních instrukcí.

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • předvede vhodné rozcvičení na začátku pohybové jednotky a současně správně pojmenuje

Podmínky: Realizuje se při jakékoli pohybové činnosti, kde je třeba ověřit zvládnutí základního osvojovaného tělocvičného názvosloví. 

Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:  

  • schopnost používat tělocvičné názvosloví při komentování cviků 
  • pochopení a správnou realizaci povelů a pokynů 
  • aktivitu a samostatnost při cvičení podle popisu cvičení  
  • schopnost organizovat a vést malou skupinu při rozcvičení, snahu komunikovat a spolupracovat ve skupině  

Pozn. Cílem zpětné vazby je, aby žáci porozuměli, která část těla je procvičována a proč, lépe se orientovali v komunikaci o pohybových činnostech, pochopili význam a specifičnost tělocvičného názvosloví pro provádění pohybu, pro organizaci pohybových aktivit, spolupráci, vzájemnou komunikaci a vyjádření vlastního úsudku ve skupině. 

 

Ilustrace

Název ilustrace:

Žonglování se šátky

Odkaz:

Krátký textový popis:

Využití šátků je v TV vysoce bezpečné a kreativní. Je vhodné kombinovat jak individuální aktivity ve dvojicích, tak skupinové aktivity. Podobně je možné kombinovat motoricky méně dynamické aktivity s motoricky aktivnějšími. S ohledem na psychomotorický charakter je nutné předpokládat potenciální kompenzaci únavy psychické, jako je koncentrace, ale i motorické, která může mít vliv na úspěšné či neúspěšné zvládání jednotlivých zadaných úkolů.  
Zařazení této aktivity je možné již od prvních ročníků, avšak je vhodné snížit počet úkolů a některé zjednodušit. Je vhodné tyto aktivity realizovat i v jiném vnitřním prostředí než v prostředí tělocvičny a je vhodné je zařazovat v režimu školy např. v družině nebo i v jiných vyučovaných předmětech. 

Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Reaguje správně na základní pokyny, povely, signály a vykonává podle nich individuální i týmovou pohybovou činnost.