Dodržuje základní pravidla jednoduchých her a soutěží, adekvátně reaguje na zjevné přestupky.
CZB-TEV-002-ZV5-007

Úroveň: Na začátku
Popis:
- seznamuje se se základními pravidly her a soutěží
Ilustrace
Krátký textový popis:
- seznamuje se se základními pravidly přehazované při nácviku herních dovedností
- simulací hry přehazované se za pomocí komentáře učitele seznamuje se základními pravidly
Organizace: Při nácviku herních činností učitel upozorňuje na pravidla. Učitel zorganizuje zjednodušenou hru a na ukázkách žáci zkouší aplikovat pravidla.
Úroveň: Na cestě
Popis:
- zná základní pravidla her a soutěží
- rozlišuje základní porušení pravidel
Ilustrace
Krátký textový popis:
- zná základní pravidla přehazované
- rozlišuje základní porušení pravidel ve hře
Organizace: Učitel zorganizuje hru a žáci aplikují pravidla.
Úroveň: Splněno
Popis:
- Dodržuje pravidla her a soutěží a chová se v duchu fair play.
- Uvede a vysvětlí, k jakému porušení pravidel došlo.
- Sleduje hru či soutěž a upozorňuje na porušení pravidel.
Ilustrace
Krátký textový popis:
- sleduje hru, soutěž a upozorňuje na porušení pravidel (např. předčasné vyběhnutí, nesprávné předání štafety dalšímu žákovi, nesplnění pohybového úkolu, porušení pravidel – faul)
- uvede a vysvětlí, k jakému poručení pravidel došlo
- osvojovaná pravidla dodržuje a chová se v duchu fair-play
Podmínky: Realizuje se v rámci týmových her a soutěží.
Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:
- správné označení porušení pravidel
- vhodné vysvětlení (svými slovy) pravidla, které bylo porušeno
- zda si žák uvědomuje význam a důležitost pravidel ve hře, dodržuje je a chová se v duchu fair-play
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Dodržuje základní pravidla jednoduchých her a soutěží.