Dodržuje základní pravidla jednoduchých her a soutěží, adekvátně reaguje na zjevné přestupky.

CZB-TEV-002-ZV5-007
divider

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • seznamuje se se základními pravidly her a soutěží 

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • seznamuje se se základními pravidly přehazované při nácviku herních dovedností
  • simulací hry přehazované se za pomocí komentáře učitele seznamuje se základními pravidly

Organizace: Při nácviku herních činností učitel upozorňuje na pravidla. Učitel zorganizuje zjednodušenou hru a na ukázkách žáci zkouší aplikovat pravidla.


Úroveň: Na cestě

Popis:

  • zná základní pravidla her a soutěží 
  • rozlišuje základní porušení pravidel

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • zná základní pravidla přehazované
  • rozlišuje základní porušení pravidel ve hře

Organizace: Učitel zorganizuje hru a žáci aplikují pravidla. 


Úroveň: Splněno

Popis:

  • Dodržuje pravidla her a soutěží a chová se v duchu fair play. 
  • Uvede a vysvětlí, k jakému porušení pravidel došlo. 
  • Sleduje hru či soutěž a upozorňuje na porušení pravidel.

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • sleduje hru, soutěž a upozorňuje na porušení pravidel (např. předčasné vyběhnutí, nesprávné předání štafety dalšímu žákovi, nesplnění pohybového úkolu, porušení pravidel – faul) 
  • uvede a vysvětlí, k jakému poručení pravidel došlo 
  • osvojovaná pravidla dodržuje a chová se v duchu fair-play 

Podmínky: Realizuje se v rámci týmových her a soutěží. 

Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:  

  • správné označení porušení pravidel 
  • vhodné vysvětlení (svými slovy) pravidla, které bylo porušeno 
  • zda si žák uvědomuje význam a důležitost pravidel ve hře, dodržuje je a chová se v duchu fair-play 

Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Dodržuje základní pravidla jednoduchých her a soutěží.