Měří pohybové výkony a na základě pokynů učitele či porovnání výkonů s předchozími na ně adekvátně reaguje.
Úroveň: Na začátku
Popis:
- Seznamuje se s různými způsoby pro změření svého výkonu.
Ilustrace
- seznamuje se s různými způsoby pro změření svého výkonu v hodu míčkem
Organizace: Učitel při nácviku hodu seznamuje žáky se způsoby pro změření a záznamu svého výkonu.
Úroveň: Na cestě
Popis:
- Zkouší různé způsoby pro změření svého výkonu.
- Seznamuje se s vhodnými aplikacemi pro změření (zaznamenání) pohybové činnosti.
Ilustrace
- zkouší různé způsoby pro změření svého výkonu (př. označení vzdálenostních pásem na dopadové ploše)
- zápis vzdáleností pokusů do vlastní tabulky (označení výsledného minima a maxima)
- pokusy hodu pravou a levou rukou, s rozběhem a bez rozběhu apod., porovnávání jednotlivých vlastních výkonů a vyvození souvislostí
Organizace: Učitel dává žákům prostor, aby žáci mohli ve dvojicích zkoušet měřit a zaznamenávat vlastní výkony. Učitel upozorňuje na zásady bezpečnosti, aby se žáci nepohybovali v místech dopadu míčku.
Žáci dokážou s pomocí jednoduchých digitálních nástrojů (aplikací) pravidelně zaznamenávat své výkony a pocity z vybraných pohybových aktivit na konci vyučovacích jednotek. Budou schopni sledovat svůj pokrok, reflektovat své pocity spojené s výkony a rozvíjet zodpovědnost za svůj sportovní růst a celkovou pohodu.
Zařazení této aktivity je vhodné až ve vyšších ročnících 1. stupně základního vzdělávání.
| Ilustrace | CZB-TEV-002-ZV5-008-na-ceste-Sportovni-denik.pdf | Stáhnout |
Úroveň: Splněno
Popis:
- Změří svůj výkon.
- Vybere a použije vhodnou aplikaci pro změření (zaznamenání) pohybové činnosti.
- Změřený výkon zaznamená a porovná se svým předchozím výkonem.
- Uvede, co je možnou příčinou zlepšení či zhoršení výkonu.
- Rozhodne o zařazení pohybových činností do denního režimu, které povedou ke zlepšení (udržení) daného výkonu při dalším měření.
Ilustrace
- Změří svůj výkon.
- Vybere a použije vhodný způsob pro změření (zaznamenání) hodu míčkem.
- Změřený výkon zaznamená a porovná se svým předchozím výkonem a s různými variantami (pokusy hodu pravou a levou rukou, s rozběhem a bez rozběhu apod.)
- Uvede, co je možnou příčinou zlepšení či zhoršení výkonu a která vyzkoušená varianta je podle žáka nejefektivnější.
- Rozhodne o zařazení pohybových činností do denního režimu, které povedou ke zlepšení (udržení) daného výkonu
Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:
- správné změření výkonu
- správný záznam
- správné zhodnocení výkonu (porovnání s předchozím a dalšími variantami)
- vhodný výběr prostředků pro očekávané zlepšení výkonu
Organizace: Učitel upozorňuje na zásady bezpečnosti, aby se žáci nepohybovali v místech dopadu míčku.
Tato aktivita je dobrá pro sledování rozvoje síly, vytrvalosti, rychlosti i koordinace. Jelikož je úroveň označena jako „Splněno“, znamená to, že žáci s kruhovým tréninkem i s jednotlivými cviky pracují dlouhodobě. Rozumí tomu, co je kruhový trénink, umí technicky přiměřeně jednotlivé cviky provést, dodržují bezpečnost při cvičení i přesunech z jednotlivých stanovišť. Aktivitu proto doporučujeme ve vyšších ročnících 1. stupně základní školy. Ideální je co nejmenší počet žáků na jednom stanovišti. Zejména pokud bude hodně stanovišť, doporučujeme provádět měření jen na některých z nich. Na ostatních stanovištích se mohou žáci např. zaměřovat na zlepšení techniky, aby s ohledem na věk měli přiměřenou zátěž a neublížili si tím, že se budou snažit podat maximální výkon jen kvůli snaze být co nejlepší. Aktivitu lze provádět v tělocvičně i na hřišti, podle toho pak učitel volí cviky. Podle cviku a počtu žáků také může na jednom stanovišti vykonávat cvik zároveň více žáků.
| Ilustrace | CZB-TEV-002-ZV5-008-splneno-Kruhovy-trenink.pdf | Stáhnout |
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Měří dle pokynů pohybové výkony a porovnává je s výkony přechozími.