Měří pohybové výkony a na základě pokynů učitele či porovnání výkonů s předchozími na ně adekvátně reaguje.

CZB-TEV-002-ZV5-008
divider

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • seznamuje se s různými způsoby pro změření svého výkonu

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • seznamuje se s různými způsoby pro změření svého výkonu v hodu míčkem

Organizace: Učitel při nácviku hodu seznamuje žáky se způsoby pro změření a záznamu svého výkonu.


Úroveň: Na cestě

Popis:

  • zkouší různé způsoby pro změření svého výkonu
  • seznamuje se s vhodnými aplikacemi pro změření (zaznamenání) pohybové činnosti 

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • zkouší různé způsoby pro změření svého výkonu (př. označení vzdálenostních pásem na dopadové ploše)
  • zápis vzdáleností pokusů do vlastní tabulky (označení výsledného minima a maxima)
  • pokusy hodu pravou a levou rukou, s rozběhem a bez rozběhu apod., porovnávání jednotlivých vlastních výkonů a vyvození souvislostí

Organizace: Učitel dává žákům prostor, aby žáci mohli ve dvojicích zkoušet měřit a zaznamenávat vlastní výkony. Učitel upozorňuje na zásady bezpečnosti, aby se žáci nepohybovali v místech dopadu míčku.


Úroveň: Splněno

Popis:

  • Změří svůj výkon.
  • Vybere a použije vhodnou aplikaci pro změření (zaznamenání) pohybové činnosti.
  • Změřený výkon zaznamená a porovná se svým předchozím výkonem.
  • Uvede, co je možnou příčinou zlepšení či zhoršení výkonu.
  • Rozhodne o zařazení pohybových činností do denního režimu, které povedou ke zlepšení (udržení) daného výkonu při dalším měření.

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • Změří svůj výkon.
  • Vybere a použije vhodný způsob pro změření (zaznamenání) hodu míčkem.
  • Změřený výkon zaznamená a porovná se svým předchozím výkonem a s různými variantami (pokusy hodu pravou a levou rukou, s rozběhem a bez rozběhu apod.)
  • Uvede, co je možnou příčinou zlepšení či zhoršení výkonu a která vyzkoušená varianta je podle žáka nejefektivnější.
  • Rozhodne o zařazení pohybových činností do denního režimu, které povedou ke zlepšení (udržení) daného výkonu 

Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:  

  • správné změření výkonu 
  • správný záznam 
  • správné zhodnocení výkonu (porovnání s předchozím a dalšími variantami) 
  • vhodný výběr prostředků pro očekávané zlepšení výkonu 

Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Měří dle pokynů pohybové výkony a porovnává je s výkony přechozími.