měří pohybové výkony a na základě pokynů učitele či porovnání výkonů s předchozími na ně adekvátně reaguje
Komentář
Znění alternativního OV pro inkluzivní vzdělávání v TV
- vhodně používá pomůcky pro měření pohybových výkonů, zaznamená naměřené pohybové výkony a porovná je s předchozími, adekvátně reaguje na podněty vedoucí ke zlepšení, uvádí na základě znalosti svého aktuálního zdravotního stavu pro něj nevhodná cvičení a pohybové činnosti
Jedná se o základní dovednosti v TV i v celém životě při sledování a hodnocení pohybových výkonů. Žák na úrovni 5. ročníku měří vzdálenosti, rychlost pohybu, čas (např. délka a výška skoku, rychlost běhu, plavání, bruslení, jízdy na lyžích, měření úseků hry – poločas, oddechový čas). Zápis výkonu a jeho porovnání s předchozím výkonem žáka souvisí s hodnocením osobního zlepšení. Zlepšení vede přes konkrétní (korektivní) doporučení učitele nebo spolužáků.
Měření a vedení evidence pohybových výkonů a průběhu je důležité pro porovnání vlastních výkonů a jejich následné vyhodnocení. Dlouhodobé využívání evidence a hodnocení výkonů (jejich změny či stagnace) jsou podkladem pro adekvátní reakce a snahu o zlepšení výkonů a tělesné zdatnosti. Zlepšování pohybových výkonů má zejména na 1. stupni motivační charakter.
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
- používá vhodné pomůcky pro měření pohybových výkonů
- měří pohybové výkony (délku, výšku, rychlost, vzdálenost) s pomocí učitele, na základě jeho ukázky a instrukce
- měří pohybové výkony samostatně (ve dvojici), zvolí vhodnou pomůcku
- měří pohybové výkony opakovaně po určité době, výkon porovná s předchozím výkonem
- porovnává své aktuální výkony s předchozími, zhodnotí rozdíl mezi posledním a předchozím naměřeným výkonem (uvede rozdíl ve výkonech – zlepšení, zhoršení, o kolik)
- reaguje na podněty učitele ke zlepšení dovednosti (výkonu)