Měří pohybové výkony a na základě pokynů učitele či porovnání výkonů s předchozími na ně adekvátně reaguje.

Komentář:
Znění alternativního OV pro inkluzivní vzdělávání v TV
- vhodně používá pomůcky pro měření pohybových výkonů, zaznamená naměřené pohybové výkony a porovná je s předchozími, adekvátně reaguje na podněty vedoucí ke zlepšení, uvádí na základě znalosti svého aktuálního zdravotního stavu pro něj nevhodná cvičení a pohybové činnosti
Jedná se o základní dovednosti v TV i v celém životě při sledování a hodnocení pohybových výkonů. Žák na úrovni 5. ročníku měří vzdálenosti, rychlost pohybu, čas (např. délka a výška skoku, rychlost běhu, plavání, bruslení, jízdy na lyžích, měření úseků hry – poločas, oddechový čas). Zápis výkonu a jeho porovnání s předchozím výkonem žáka souvisí s hodnocením osobního zlepšení. Zlepšení vede přes konkrétní (korektivní) doporučení učitele nebo spolužáků.
Měření a vedení evidence pohybových výkonů a průběhu je důležité pro porovnání vlastních výkonů a jejich následné vyhodnocení. Dlouhodobé využívání evidence a hodnocení výkonů (jejich změny či stagnace) jsou podkladem pro adekvátní reakce a snahu o zlepšení výkonů a tělesné zdatnosti. Zlepšování pohybových výkonů má zejména na 1. stupni motivační charakter.