Při pohybových činnostech jedná v duchu fair play, respektuje pohybové dovednosti, předpoklady a zájmy ostatních.

CZB-TEV-002-ZV5-009
divider

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • seznamuje se s principy fair play

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • při nácviku i hře (př. přehazovaná) se seznamuje s principy fair play (učitel dbá na etické jednání žáků)
  • uvede (předvede), jak by mělo vypadat správné etické jednání při konkrétních situacích, které nastanou (učitel koordinuje komunikaci žáků a rozvíjí emoční inteligenci)

Organizace: Učitel organizuje hru, dbá na etické jednání žáků, koordinuje komunikaci žáků a rozvíjí emoční inteligenci žáků.


Úroveň: Na cestě

Popis:

  • koriguje své jednání v duchu fair play
  • uvědomuje si rozdílnost pohybových dovedností, předpokladů a zájmů ostatních

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • koriguje své jednání v duchu fair play
  • označí nevhodné jednání a zdůvodní, v čem byla porušena práva a povinnosti (učitel v takových situacích vede žáka, na modelových situacích s žáky předvede vhodnější reakci)
  • uvědomuje si rozdílnost pohybových dovedností, předpokladů a zájmů ostatních - např. žáci při nácviku nahrávek spolupracují a učí se navzájem (dochází k rozvoji slušné komunikace, tolerance, spolupráce)

Organizace: Učitel organizuje hru, dbá na etické jednání žáků, koordinuje komunikaci žáků a na modelových situacích s žáky nacvičí vhodnější reakci. Učitel nechává žáky spolupracovat ve dvojicích nebo skupinách.


Úroveň: Splněno

Popis:

  • Jedná v duchu fair play.
  • Respektuje pohybové dovednosti, předpoklady a zájmy ostatních.
  • Zhodnotí své jednání i jednání dalších účastníků při utkání, soutěži, společné činnosti.

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • zhodnotí své jednání při utkání, soutěži, společné činnosti (před zahájením, v průběhu, po ukončení) 
  • zhodnotí své jednání i jednání členů vlastního týmu, jiného týmů, popř. rozhodčích, diváků 

Podmínky: Realizuje se v podmínkách týmových her nebo soutěží. 

Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:  

  • chování žáků před utkáním, během něj a po utkání  
  • schopnost adekvátně reagovat na své jednání a na jednání ostatních spolužáků 
  • dovednost spolupráce, komunikace a respektu k druhým  
  • samostatné hodnocení vlastního jednání i jednání ostatních 

Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Jedná v duchu fair play, včetně respektu k ostatním žákům.