Při pohybových činnostech jedná v duchu fair play, respektuje pohybové dovednosti, předpoklady a zájmy ostatních.
CZB-TEV-002-ZV5-009

Úroveň: Na začátku
Popis:
- seznamuje se s principy fair play
Ilustrace
Krátký textový popis:
- při nácviku i hře (př. přehazovaná) se seznamuje s principy fair play (učitel dbá na etické jednání žáků)
- uvede (předvede), jak by mělo vypadat správné etické jednání při konkrétních situacích, které nastanou (učitel koordinuje komunikaci žáků a rozvíjí emoční inteligenci)
Organizace: Učitel organizuje hru, dbá na etické jednání žáků, koordinuje komunikaci žáků a rozvíjí emoční inteligenci žáků.
Úroveň: Na cestě
Popis:
- koriguje své jednání v duchu fair play
- uvědomuje si rozdílnost pohybových dovedností, předpokladů a zájmů ostatních
Ilustrace
Krátký textový popis:
- koriguje své jednání v duchu fair play
- označí nevhodné jednání a zdůvodní, v čem byla porušena práva a povinnosti (učitel v takových situacích vede žáka, na modelových situacích s žáky předvede vhodnější reakci)
- uvědomuje si rozdílnost pohybových dovedností, předpokladů a zájmů ostatních - např. žáci při nácviku nahrávek spolupracují a učí se navzájem (dochází k rozvoji slušné komunikace, tolerance, spolupráce)
Organizace: Učitel organizuje hru, dbá na etické jednání žáků, koordinuje komunikaci žáků a na modelových situacích s žáky nacvičí vhodnější reakci. Učitel nechává žáky spolupracovat ve dvojicích nebo skupinách.
Úroveň: Splněno
Popis:
- Jedná v duchu fair play.
- Respektuje pohybové dovednosti, předpoklady a zájmy ostatních.
- Zhodnotí své jednání i jednání dalších účastníků při utkání, soutěži, společné činnosti.
Ilustrace
Krátký textový popis:
- zhodnotí své jednání při utkání, soutěži, společné činnosti (před zahájením, v průběhu, po ukončení)
- zhodnotí své jednání i jednání členů vlastního týmu, jiného týmů, popř. rozhodčích, diváků
Podmínky: Realizuje se v podmínkách týmových her nebo soutěží.
Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:
- chování žáků před utkáním, během něj a po utkání
- schopnost adekvátně reagovat na své jednání a na jednání ostatních spolužáků
- dovednost spolupráce, komunikace a respektu k druhým
- samostatné hodnocení vlastního jednání i jednání ostatních
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Jedná v duchu fair play, včetně respektu k ostatním žákům.