Spolupracuje při organizaci pohybových činností ve známých prostorech určených pro realizaci tělesné výchovy.

CZB-TEV-002-ZV5-010
divider

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • seznamuje se s konkrétním prostorem pro realizaci pohybových dovedností
  • sleduje přípravu na pohybovou činnost v oblasti materiální, fyziologické a mentální

Ilustrace

Krátký textový popis:

žák sleduje a názorně se seznamuje (s ukázkami a koordinací učitele) s přípravou na pohybovou činnost v oblasti:

  • materiální: příprava prostoru, potřebného náčiní či nářadí a pomůcek (př. florbal - florbalové hole, branky, mantinely, prevence rizik - např. vyčnívající lavičky apod.)
  • fyziologické: zahřátí svalů a rozcvičení celého těla (celkové a také zaměřené na připravovanou pohybovou činnost), dynamický strečink
  • mentální: uvědomění si smyslu pohybové činnosti a její význam pro zdraví a rozvoj těla, motivace k pohybové činnosti, případné překonání obav

Organizace: Učitel ukazuje žákům vhodnou přípravu na pohybovou činnosti a koordinuje žáky.


Úroveň: Na cestě

Popis:

  • zvažuje vhodnost přípravy konkrétního prostoru pro realizaci pohybových dovedností
  • uvažuje a plánuje přípravu na pohybovou činnost v oblasti materiální, fyziologické a mentální

Ilustrace

Krátký textový popis:

žák zvažuje, plánuje a předvede přípravu na pohybovou činnost v oblasti:

  • materiální: příprava prostoru, potřebného náčiní či nářadí a pomůcek (př. florbal - florbalové hole, branky, mantinely, prevence rizik - např. vyčnívající lavičky apod.)
  • fyziologické: zahřátí svalů a rozcvičení celého těla (celkové a také zaměřené na připravovanou pohybovou činnost), dynamický strečink
  • mentální: uvědomění si smyslu pohybové činnosti a její význam pro zdraví a rozvoj těla, motivace k pohybové činnosti, případné překonání obav

Organizace: Učitel dává prostor žákům naplánovat a předvést přípravu na pohybovou činnost (rozcvička vedená žáky, příprava potřebných pomůcek skupinkami žáků, atd.).


Úroveň: Splněno

Popis:

  • Spolupracuje při organizaci pohybových činností s ohledem na konkrétní prostor pro realizaci pohybových dovedností.
  • Podílí se na materiální, fyziologické a mentální přípravě na pohybovou činnost.

Ilustrace

Krátký textový popis:

žák spolupracuje a podílí se na přípravě na pohybovou činnost v oblasti:

  • materiální: příprava prostoru, potřebného náčiní či nářadí a pomůcek (př. florbal - florbalové hole, branky, mantinely, prevence rizik - např. vyčnívající lavičky apod.)
  • fyziologické: zahřátí svalů a rozcvičení celého těla (celkové a také zaměřené na připravovanou pohybovou činnost), dynamický strečink
  • mentální: uvědomění si smyslu pohybové činnosti a její význam pro zdraví a rozvoj těla, motivace k pohybové činnosti, případné překonání obav

 

  • volí podle zadaných pokynů správný a bezpečný způsob (spolupráci) přenášení a uspořádání nářadí, náčiní pro organizaci prostoru a pohybových činností 
  • volí podle zadaných pokynů správný a bezpečný způsob (spolupráci) ukládání nářadí, náčiní po ukončení pohybových činností 

Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Podílí se na organizaci pohybových činností ve známých prostorách určených pro realizaci tělesné výchovy.