Spolupracuje při organizaci pohybových činností ve známých prostorech určených pro realizaci tělesné výchovy.
Úroveň: Na začátku
Popis:
- seznamuje se s konkrétním prostorem pro realizaci pohybových dovedností
- sleduje přípravu na pohybovou činnost v oblasti materiální, fyziologické a mentální
Ilustrace
Krátký textový popis:
žák sleduje a názorně se seznamuje (s ukázkami a koordinací učitele) s přípravou na pohybovou činnost v oblasti:
- materiální: příprava prostoru, potřebného náčiní či nářadí a pomůcek (př. florbal - florbalové hole, branky, mantinely, prevence rizik - např. vyčnívající lavičky apod.)
- fyziologické: zahřátí svalů a rozcvičení celého těla (celkové a také zaměřené na připravovanou pohybovou činnost), dynamický strečink
- mentální: uvědomění si smyslu pohybové činnosti a její význam pro zdraví a rozvoj těla, motivace k pohybové činnosti, případné překonání obav
Organizace: Učitel ukazuje žákům vhodnou přípravu na pohybovou činnosti a koordinuje žáky.
Úroveň: Na cestě
Popis:
- zvažuje vhodnost přípravy konkrétního prostoru pro realizaci pohybových dovedností
- uvažuje a plánuje přípravu na pohybovou činnost v oblasti materiální, fyziologické a mentální
Ilustrace
Krátký textový popis:
žák zvažuje, plánuje a předvede přípravu na pohybovou činnost v oblasti:
- materiální: příprava prostoru, potřebného náčiní či nářadí a pomůcek (př. florbal - florbalové hole, branky, mantinely, prevence rizik - např. vyčnívající lavičky apod.)
- fyziologické: zahřátí svalů a rozcvičení celého těla (celkové a také zaměřené na připravovanou pohybovou činnost), dynamický strečink
- mentální: uvědomění si smyslu pohybové činnosti a její význam pro zdraví a rozvoj těla, motivace k pohybové činnosti, případné překonání obav
Organizace: Učitel dává prostor žákům naplánovat a předvést přípravu na pohybovou činnost (rozcvička vedená žáky, příprava potřebných pomůcek skupinkami žáků, atd.).
Ilustrace
Název ilustrace:
Štafety
Odkaz:
Krátký textový popis:
Aktivita rozvíjí pohybové schopnosti žáků a zároveň podporuje spolupráci a dodržování pravidel. Žáci soutěží v týmových štafetách, při nichž plní obratnostní úkoly s využitím sportovních pomůcek, jako jsou kužely, kruhy nebo lavičky.
Úroveň: Splněno
Popis:
- Spolupracuje při organizaci pohybových činností s ohledem na konkrétní prostor pro realizaci pohybových dovedností.
- Podílí se na materiální, fyziologické a mentální přípravě na pohybovou činnost.
Ilustrace
Krátký textový popis:
žák spolupracuje a podílí se na přípravě na pohybovou činnost v oblasti:
- materiální: příprava prostoru, potřebného náčiní či nářadí a pomůcek (př. florbal - florbalové hole, branky, mantinely, prevence rizik - např. vyčnívající lavičky apod.)
- fyziologické: zahřátí svalů a rozcvičení celého těla (celkové a také zaměřené na připravovanou pohybovou činnost), dynamický strečink
- mentální: uvědomění si smyslu pohybové činnosti a její význam pro zdraví a rozvoj těla, motivace k pohybové činnosti, případné překonání obav
- volí podle zadaných pokynů správný a bezpečný způsob (spolupráci) přenášení a uspořádání nářadí, náčiní pro organizaci prostoru a pohybových činností
- volí podle zadaných pokynů správný a bezpečný způsob (spolupráci) ukládání nářadí, náčiní po ukončení pohybových činností
Ilustrace
Název ilustrace:
Hra na vlajky
Odkaz:
Krátký textový popis:
Žáci dokážou společně volit a uplatňovat taktické varianty v průběhu „Hry na vlajky“, reagovat na měnící se herní situace a efektivně komunikovat v týmu pro dosažení společného cíle (získání soupeřovy vlajky a ochrana vlastní). Budou schopni analyzovat herní situace, předvídat jednání soupeře a přizpůsobovat svou strategii pro optimální výkon a pozitivní herní zážitek.
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Podílí se na organizaci pohybových činností ve známých prostorách určených pro realizaci tělesné výchovy.