Používá osvojované tělocvičné názvosloví, správně reaguje na pokyny, povely, smluvená gesta a signály, samostatně řídí skupinu při pohybové činnosti.

Úroveň: Na začátku
Popis:
- reaguje na pokyny, povely a signály spojenými s pohybovou činností
Ilustrace
Krátký textový popis:
- reaguje na pokyny, povely a signály při rozcvičení před pohybovou činností
- předvádí cviky dle pokynů a ukázky
Organizace: Učitel předvádí cviky a dává žákům pokyny.
Úroveň: Na cestě
Popis:
- rozumí a pojmenuje pokyny, povely a signály spojené s pohybovou činností
Ilustrace
Krátký textový popis:
- předvádí cviky dle pokynů
- používá správné názvosloví cvičení
Organizace: Učitel nechává žáky postupně předvádět cviky, předcvičovat ostatním žákům a pojmenovávat cviky.
Úroveň: Splněno
Popis:
- Sestaví a vede krátké rozcvičení s ohledem na následující pohybovou činnost.
- Používá správné tělocvičné názvosloví.
- Organizuje skupinu, dává instrukce, kontroluje a opravuje provedení cvičení spolužáků.
Ilustrace
Krátký textový popis:
- sestaví a vede krátké rozcvičení s ohledem na následující pohybovou činnost
- používá správné názvosloví cvičení
- organizuje skupinu, dává instrukce, kontroluje a opravuje provedení cvičení spolužáků
Podmínky:
Realizuje se v tělocvičně nebo jiném vhodném prostředí, kde je předcvičujícího dobře slyšet.
Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:
- volbu adekvátních cviků s ohledem na aktivitu, která bude následovat (znalost efektu konkrétních cviků)
- použití správného názvosloví cvičení a její aktivní používání při cvičení
- soulad předváděného pohybu a slovního popisu
- organizaci skupiny
- zda žák zaznamenává a je schopen korekce chyb u sebe i ostatních
- zda žák identifikuje, které části těla procvičuje a rozumí smyslu daného cvičení
- iniciativu při organizaci činností, komunikaci a zpětnou vazbu ve skupině
Pozn. Cílem je propojit teoretické znalosti s jejich praktickým využitím a rozvojem klíčových kompetencí – aby žáci pochopili funkci jednotlivých svalových skupin a význam jejich posilování/protahování pro udržení zdravého pohybového aparátu, uvědomili si specifičnost tělocvičného názvosloví a jeho význam pro přesnou komunikaci a bezpečné provádění pohybu a posílili schopnost konstruktivní komunikace a zpětné vazby ve skupině.
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Reaguje správně na základní pokyny, povely, signály a vykonává podle nich individuální i týmovou pohybovou činnost.