používá osvojované tělocvičné názvosloví, správně reaguje na pokyny, povely, smluvená gesta a signály, samostatně řídí skupinu při pohybové činnosti

CZB-TEV-002-ZV9-006
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • sestaví a vede krátké rozcvičení s ohledem na následující pohybovou činnost

Ilustrace očekávaného výkonu

Krátký textový popis:

Podmínky: 

Realizuje se v tělocvičně nebo jiném vhodném prostředí, kde je předcvičujícího dobže slyšet.

Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:  

  • volbu adekvátních cviků s ohledem na aktivitu, která bude následovat (znalost efektu konkrétních cviků)
  • použití správného názvosloví cvičení a její aktivní používání při cvičení
  • soulad předváděného pohybu a slovního popisu
  • organizaci skupiny
  • zda žák zaznamenává a je schopen korekce chyb u sebe i ostatních
  • zda žák identifikuje, které části těla procvičuje a rozumí smyslu daného cvičení
  • iniciativu při organizaci činností, komunikaci a zpětnou vazbu ve skupině

 

Pozn. Cílem je propojit teoretické znalosti s jejich praktickým využitím a rozvojem klíčových kompetencí – aby žáci pochopili funkci jednotlivých svalových skupin a význam jejich posilování/protahování pro udržení zdravého pohybového aparátu, uvědomili si specifičnost tělocvičného názvosloví a jeho význam pro přesnou komunikaci a bezpečné provádění pohybu a posílili schopnost konstruktivní komunikace a zpětné vazby ve skupině.