používá osvojované tělocvičné názvosloví, správně reaguje na pokyny, povely, smluvená gesta a signály, samostatně řídí skupinu při pohybové činnosti
CZB-TEV-002-ZV9-006
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- sestaví a vede krátké rozcvičení s ohledem na následující pohybovou činnost
Ilustrace očekávaného výkonu
Krátký textový popis:
Podmínky:
Realizuje se v tělocvičně nebo jiném vhodném prostředí, kde je předcvičujícího dobže slyšet.
Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:
- volbu adekvátních cviků s ohledem na aktivitu, která bude následovat (znalost efektu konkrétních cviků)
- použití správného názvosloví cvičení a její aktivní používání při cvičení
- soulad předváděného pohybu a slovního popisu
- organizaci skupiny
- zda žák zaznamenává a je schopen korekce chyb u sebe i ostatních
- zda žák identifikuje, které části těla procvičuje a rozumí smyslu daného cvičení
- iniciativu při organizaci činností, komunikaci a zpětnou vazbu ve skupině
Pozn. Cílem je propojit teoretické znalosti s jejich praktickým využitím a rozvojem klíčových kompetencí – aby žáci pochopili funkci jednotlivých svalových skupin a význam jejich posilování/protahování pro udržení zdravého pohybového aparátu, uvědomili si specifičnost tělocvičného názvosloví a jeho význam pro přesnou komunikaci a bezpečné provádění pohybu a posílili schopnost konstruktivní komunikace a zpětné vazby ve skupině.