Zaznamená a zhodnotí s pomocí dostupných technologií pohybový výkon, na základě zjištěných výsledků a dalších podnětů usiluje o jeho zlepšení.
Úroveň: Na začátku
Popis:
- seznamuje se s dalšími způsoby pro změření svého výkonu
Ilustrace
Krátký textový popis:
- seznamuje se s dalšími způsoby pro změření svého výkonu v běhu na 60 m (videozáznam zaměřený na techniku běhu s možnostmi zpomalení/zastavení záznamu, čas celého běhu, čas akcelerace - běhu prvních 20 m, atd.)
Organizace: Učitel při nácviku techniky běhu seznamuje žáky s dalšími způsoby pro změření a záznamu svého výkonu v běhu.
Úroveň: Na cestě
Popis:
- zkouší různé způsoby pro změření svého výkonu
- seznamuje se s vhodnými aplikacemi pro změření (zaznamenání) pohybové činnosti
Ilustrace
Krátký textový popis:
- zkouší různé způsoby pro změření svého výkonu (videozáznam zaměřený na techniku běhu s možnostmi zpomalení/zastavení záznamu, čas celého běhu, čas akcelerace - běhu prvních 20 m, atd.)
- seznamuje se s vhodnými aplikacemi pro změření (zaznamenání) pohybové činnosti (stopky, video, atd.)
Organizace: Učitel dává žákům prostor, aby žáci mohli ve dvojicích zkoušet měřit a zaznamenávat vlastní výkony.
Ilustrace
Název ilustrace:
Stoj na rukou (reciproční didaktický řídicí styl)
Odkaz:
Krátký textový popis:
Tato cvičební aktivita využívá peer-to-peer výuku a kriteriální hodnocení pro nácvik stoje na rukou. Žáci pracují ve trojicích, kde si střídají role: aktivního cvičence, záchrany a pozorovatele s funkcí zpětné vazby. Učí se tak nejen provádět cvik, ale i poskytovat strukturovanou a konstruktivní zpětnou vazbu pomocí předem daného checklistu. Učitel působí jako mentor, který sleduje a usměrňuje kvalitu zpětné vazby. Na závěr aktivity žáci provádí sebereflexi a společně hledají řešení pro zlepšení svého výkonu. Cílem je, aby si žáci uvědomili své silné a slabé stránky a aktivně se podíleli na procesu učení.
Úroveň: Splněno
Popis:
- Změří svůj výkon.
- Vybere a použije vhodnou aplikaci pro změření (zaznamenání) pohybové činnosti.
- Změřený výkon zaznamená a porovná se svým předchozím výkonem.
- Uvede, co je možnou příčinou zlepšení či zhoršení výkonu.
- Rozhodne o zařazení pohybových činností do denního režimu, které povedou ke zlepšení (udržení) daného výkonu při dalším měření.
- Usiluje o zlepšení pohybového výkonu.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Běh na 60 m
Podmínky:
Realizuje se na atletické dráze nebo na jiné vhodné trati.
Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:
- videozáznam běhu spolužáka - rozbor techniky běhu (využití zastavení či zpomalení záznamu) a doporučení opatření pro zlepšení
- výběr odpovídající pomůcky pro měření času běhu
- správné odečtení naměřeného času
- zápis výkonu v předem domluvených a naměřených hodnotách (s využitím digitálních aplikací)
- zhodnocení výkonu při porovnání s předchozím – zlepšení, stagnace, zhoršení výkonu (případně hledání souvislostí mezi různými variantami techniky běhu a naměřeného výkonu)
- volba a realizace vhodných pohybových činností a jejich zařazení do pohybového režimu, které povedou ke zlepšení výkonu
Ilustrace
Název ilustrace:
Videoanalýza sprintu
Odkaz:
Krátký textový popis:
Žáci s pomocí videozáznamu zaznamenají a zhodnotí svou techniku rychlého běhu. Na základě zjištěných chyb a s využitím zpětné vazby (od učitele i spolužáků) budou usilovat o zlepšení své techniky a následně svůj výkon v rychlém běhu. Aktivita posílí jejich sebereflexi, analytické myšlení a schopnost efektivní spolupráce v týmu.
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Měří pohybové výkony, porovnává je s výkony přechozími a usiluje o jejich zlepšení.