Spolupracuje při organizaci prostoru a pohybových činností ve známých i méně známých prostorech určených pro realizaci pohybových činností.

Úroveň: Na začátku
Popis:
- seznamuje se s konkrétním prostorem pro realizaci pohybových dovedností
- sleduje přípravu na pohybovou činnost v oblasti materiální, fyziologické a mentální
Ilustrace
Krátký textový popis:
žák sleduje a názorně se seznamuje (s ukázkami a koordinací učitele) s přípravou na pohybovou činnost v oblasti:
- materiální: příprava prostoru, potřebného náčiní či nářadí a pomůcek (př. florbal - florbalové hole, branky, mantinely, prevence rizik - např. vyčnívající lavičky apod.)
- fyziologické: zahřátí svalů a rozcvičení celého těla (celkové a také zaměřené na připravovanou pohybovou činnost), dynamický strečink
- mentální: uvědomění si smyslu pohybové činnosti a její význam pro zdraví a rozvoj těla, motivace k pohybové činnosti, případné překonání obav
Organizace: Učitel ukazuje žákům vhodnou přípravu na pohybovou činnosti a koordinuje žáky.
Úroveň: Na cestě
Popis:
- zvažuje vhodnost přípravy konkrétního prostoru pro realizaci pohybových dovedností
- uvažuje a plánuje přípravu na pohybovou činnost v oblasti materiální, fyziologické a mentální
Ilustrace
Krátký textový popis:
žák zvažuje, plánuje a předvede přípravu na pohybovou činnost v oblasti:
- materiální: příprava prostoru, potřebného náčiní či nářadí a pomůcek (př. florbal - florbalové hole, branky, mantinely, prevence rizik - např. vyčnívající lavičky apod.)
- fyziologické: zahřátí svalů a rozcvičení celého těla (celkové a také zaměřené na připravovanou pohybovou činnost), dynamický strečink
- mentální: uvědomění si smyslu pohybové činnosti a její význam pro zdraví a rozvoj těla, motivace k pohybové činnosti, případné překonání obav
Organizace: Učitel dává prostor žákům naplánovat a předvést přípravu na pohybovou činnost (rozcvička vedená žáky, příprava potřebných pomůcek skupinkami žáků, atd.).
Úroveň: Splněno
Popis:
- Spolupracuje při organizaci pohybových činností s ohledem na konkrétní prostor pro realizaci pohybových dovedností.
- Podílí se na materiální, fyziologické a mentální přípravě na pohybovou činnost.
Ilustrace
Krátký textový popis:
žák zvažuje, plánuje a předvede přípravu na pohybovou činnost v oblasti:
- materiální: příprava prostoru, potřebného náčiní či nářadí a pomůcek (př. florbal - florbalové hole, branky, mantinely, prevence rizik - např. vyčnívající lavičky apod.)
- fyziologické: zahřátí svalů a rozcvičení celého těla (celkové a také zaměřené na připravovanou pohybovou činnost), dynamický strečink
- mentální: uvědomění si smyslu pohybové činnosti a její význam pro zdraví a rozvoj těla, motivace k pohybové činnosti, případné překonání obav
- organizuje sportovní turnaj (př. florbal - žáci si ve vzájemné spolupráci zorganizují v rámci vyučovací jednotky turnaj, rozdělí se do srovnatelných týmů, odhadnou potřebný čas utkání vzhledem k délce vyučovací jednotky, vymyslí systém turnaje, atd.)
- dohlíží na základní pravidla dané sportovní hry (žáci si vyzkouší postupně funkci rozhodčího)
- označí a upozorní na přestupky proti herním či soutěžním pravidlům a vysvětlí, v čem došlo k jejich porušení (žáci při zahlášení porušení pravidel jsou sami schopni identifikovat přestupek)
žáci mohou zorganizovat turnaj mezi třídami
- zajistí realizaci a propagaci turnaje
- vyhodnotí a propaguje na úrovni školy výsledky turnaje
Podmínky:
Připravuje se v podmínkách školy či jiného vhodného sportoviště. Pro organizaci turnaje je možné využít tematických dnů ve škole (např. sportovní den na konci školního roku apod.)
Žáci mohou k přípravě využít volný čas nebo po dohodě s jinými vyučujícími prostor v jiných vyučovacích předmětech (informatika, matematika, výtvarná výchova aj.).
K propagaci lze využít školní rozhlas, časopis, web, nástěnky.
Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:
- návrh organizace (zda žáci sledují všechny potřebné aspekty pro realizaci turnaje)
- materiální, časovou a organizační přípravu
- průběh turnaje (průběh utkání, rozhodování, záznam výsledků)
- vyhodnocení výsledků (ocenění vítězů)
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Spolupracuje při organizaci pohybových činností v prostorách určených pro realizaci pohybových činností.