Vyhledá a prezentuje informace o aktuálním sportovním dění ve škole, v obci, regionu, ČR, ve světě.
Úroveň: Na začátku
Popis:
- diskutuje o aktuálním sportovní dění ve škole, v obci, regionu, ČR, ve světě.
Ilustrace
Krátký textový popis:
- v rámci úvodu daného tématu hodiny (např. atletika) učitel s žáky diskutuje o aktuálním sportovní dění ve škole, v obci, regionu, ČR, ve světě
Úroveň: Na cestě
Popis:
- vyhledá informace o aktuálním sportovním dění ve škole, v obci, regionu, ČR, ve světě
Ilustrace
Krátký textový popis:
- vyhledá informace o aktuálním sportovním dění ve škole, v obci, regionu, ČR, ve světě na dané téma (např. atletika)
Organizace: Vyhledání informace žákem může proběhnout v rámci krátké domácí přípravy či přípravy ve spolupráci s jiným předmětem (např. informatika, český jazyk, dějepis, výchova ke zdraví aj.). Žákovi nemusí být přiděleno více témat. Je možné realizovat v rámci projektové výuky.
Ilustrace
Název ilustrace:
Sport v našem okolí
Odkaz:
Krátký textový popis:
Žáci vyhledávají a prezentují klíčové informace o sportovním dění v jejich bezprostředním okolí (škola, obec/město). Dále pak informace o možnostech, jak se do něj zapojit jako divák nebo aktivní sportovec. Všechny tyto informace pak přehledně zpracují na plakát na nástěnku. Tato aktivita rozvíjí jejich mediální gramotnost, lokální povědomí a schopnost vizuální prezentace.
Vyhledání informace žákem může proběhnout v rámci krátké domácí přípravy. Realizace je možná ve spolupráci s jiným předmětem (např. výtvarná výchova, informatika, český jazyk, občanská výchova, výchova ke zdraví aj.). Je vhodné realizovat v rámci projektové výuky.
Úroveň: Splněno
Popis:
- Vybere ze samostatně zvoleného zdroje informace o úspěších místních, českých, světových sportovců za vybrané období v daném sportu.
- Prezentuje informace o aktuálním sportovním dění ve škole, v obci, regionu, ČR, ve světě.
Ilustrace
Krátký textový popis:
- vybere ze samostatně zvoleného zdroje informace o úspěších (neúspěších) českých sportovců za vybrané období
- zhodnotí dosažené výsledky a porovná je s nejlepšími výsledky našich sportovců v daném sportu v dávné či nedávné historii
- u nově vznikajících sportů se zamyslí nad jejich potenciálem a porovná je s obdobnými historickými sporty
Podmínky:
Je vhodné realizovat ve vazbě na jiné vyučovací předměty (informatika, český jazyk, dějepis, výchova ke zdraví aj.)
Je možné realizovat v rámci projektové výuky.
Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:
- aktuálnost vybraných informací
- úplnost zadaného výběru informací
- práce se zdroji informací (kritické myšlení)
- hodnocení daných výkonů ve společné diskusi
Ilustrace
Název ilustrace:
Sportovní událost
Odkaz:
Krátký textový popis:
Žáci vyhledají, vyberou a prezentují klíčové informace o úspěších vybraných českých nebo světových sportovců za určité období. Vyhledání informace žákem může proběhnout v rámci krátké domácí přípravy. Realizace je možná ve spolupráci s jiným předmětem (např. výtvarná výchova, informatika, český jazyk, občanská výchova, výchova ke zdraví aj.). Je vhodné realizovat v rámci projektové výuky.
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Diskutuje o aktuálním sportovní dění ve škole, v obci, regionu, ČR, ve světě.