Účastní se přímého rozhovoru o tématech, která ho zajímají.
JJK-AJA-003-ZV9-014

Úroveň: Na začátku
Popis:
- Zapojuje se do rozhovoru o známých tématech a dokáže klást otázky a reagovat na odpovědi, vyjádří velmi jednoduše svůj názor.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Rozhovor
Kritéria hodnocení:
- Obsah: Žák reaguje vhodně, klade otázky a na otázky odpovídá.
- Jazyková správnost: Jednotlivé výměny hodnotíme po stránce lexikální (obsahové) odpovídající jazykové úrovni A1-A2, případné odchylky od jazykové správnosti nesnižují porozumění.
- Jazyková plynulost: Žák mluví souvisle. Pauzy nebo zaváhání v řeči jsou většinou přirozené.
Žáci pracují ve dvojici, tvoří rozhovor podle zadání.
Zadání pro žáka:
Create a dialogue with your partner about your weekend plans.
- Greet your partner.
- Ask about his/her weekend plans.
- Example: "What are you doing this weekend?"
- Say something about your plans.
- Example: “I'm going to the park with my family.”
- Say goodbye.
Ilustrace očekávaného výkonu:
A1
- Pupil 1: Hi, Alex! What are you doing this weekend?
- Pupil 2: Hi! I'm visiting my grandparents in the countryside. What about you?
- Pupil 1: The weather is beautiful. I'm going to the park with my family.
- Pupil 2: That sounds fun. See you on Monday!
- Pupil 1: See you!
Úroveň: Na cestě
Popis:
- Do rozhovorů na známá témata se zapojuje většinou spontánně.
- Dokáže samostatně odpovídat a klást jednoduché otázky, čímž udržuje rozhovor.
- Jeho vyjadřování je celkově plynulejší, i když může váhat nebo chybovat v méně známých situacích, kdy potřebuje podporu.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Rozhovor
Kritéria hodnocení:
- Obsah: Žák reaguje vhodně, klade otázky a na otázky odpovídá.
- Jazyková správnost: Jednotlivé výměny hodnotíme po stránce lexikální (obsahové) odpovídající jazykové úrovni A2-A2+, případné odchylky od jazykové správnosti nesnižují porozumění.
- Jazyková plynulost: Žák mluví souvisle. Pauzy nebo zaváhání v řeči jsou většinou přirozené.
Zadání pro žáka:
Create a dialogue with your partner about your weekend plans. Follow the steps below to guide your conversation.
- Greet your partner.
- Ask about his/her weekend plans.
- Tell him/her about your plans.
- Make a suggestion for an activity together.
- Say goodbye.
Ilustrace očekávaného výkonu:
A2
- Pupil 1: Hi, Alex! What are you doing this weekend?
- Pupil 2: Hi! I'm going to visit my grandparents. They live in the countryside. What about you?
- Pupil 1: That sounds fun. I'm going to the movies with my friends. We're going to see a new action film.
- Pupil2: Cool! Do you often go to the cinema?
- Pupil 1: Yes, I like watching movies. Do you enjoy spending time in the countryside?
- Pupil 2: Yes, I love it. I will help my grandparents with their garden. It's very relaxing. But it is sometimes hard work.
- Pupil 1: I agree. What about going to the cinema with us next week?
- Pupil 2: That's a good idea.
- Pupil 1: Sure! Let's plan it.
- Pupil 2: That would be fun. See you on Monday!
- Pupil 1: See you!
Úroveň: Splněno
Popis:
- Zapojuje do rozhovorů o známých tématech, dokáže rozhovor zahájit, udržet i ukončit.
- Zapojuje se aktivně a spontánně do rozhovoru, reaguje adekvátně na podněty druhých a přirozeně střídá role mluvčího a posluchače.
Ilustrace
Odkaz:
Krátký textový popis:
Rozhovor
Žák se spontánně zapojuje do rozhovorů na známá témata, rozhovor dokáže zahájit, udržet i ukončit.
Kritéria hodnocení:
- Obsah: Žák reaguje vhodně, klade otázky a na otázky odpovídá.
- Jazyková správnost: Jednotlivé výměny hodnotíme po stránce lexikální (obsahové) odpovídající jazykové úrovni B1, případné odchylky od jazykové správnosti nesnižují porozumění.
- Jazyková plynulost: Žák mluví souvisle. Pauzy nebo zaváhání v řeči jsou většinou přirozené.
Zadání pro žáka:
Zadání ilustrace najdete na úložišti viz odkaz výše.