Účastní se přímého rozhovoru o tématech, která ho zajímají.

JJK-AJA-003-ZV9-014
divider

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • Zapojuje se do rozhovoru o známých tématech a dokáže klást otázky a reagovat na odpovědi, vyjádří velmi jednoduše svůj názor.

Ilustrace

Krátký textový popis:

Rozhovor

Kritéria hodnocení: 

  • Obsah: Žák reaguje vhodně, klade otázky a na otázky odpovídá.
  • Jazyková správnost: Jednotlivé výměny hodnotíme po stránce lexikální (obsahové) odpovídající jazykové úrovni A1-A2, případné odchylky od jazykové správnosti nesnižují porozumění.
  • Jazyková plynulost: Žák mluví souvisle. Pauzy nebo zaváhání v řeči jsou většinou přirozené.

Žáci pracují ve dvojici, tvoří rozhovor podle zadání.

Zadání pro žáka: 

Create a dialogue with your partner about your weekend plans.

  1. Greet your partner.
  2. Ask about his/her weekend plans.
    • Example: "What are you doing this weekend?"
  3. Say something about your plans.
    • Example: “I'm going to the park with my family.”
  4.  Say goodbye.

Ilustrace očekávaného výkonu:

A1

  • Pupil 1: Hi, Alex! What are you doing this weekend?
  • Pupil 2: Hi! I'm visiting my grandparents in the countryside. What about you?
  • Pupil 1: The weather is beautiful. I'm going to the park with my family.
  • Pupil 2: That sounds fun. See you on Monday!
  • Pupil 1: See you!

Úroveň: Na cestě

Popis:

  • Do rozhovorů na známá témata se zapojuje většinou spontánně. 
  • Dokáže samostatně odpovídat a klást jednoduché otázky, čímž udržuje rozhovor. 
  • Jeho vyjadřování je celkově plynulejší, i když může váhat nebo chybovat v méně známých situacích, kdy potřebuje podporu.

Ilustrace

Krátký textový popis:

Rozhovor

Kritéria hodnocení: 

  • Obsah: Žák reaguje vhodně, klade otázky a na otázky odpovídá.
  • Jazyková správnost: Jednotlivé výměny hodnotíme po stránce lexikální (obsahové) odpovídající jazykové úrovni A2-A2+, případné odchylky od jazykové správnosti nesnižují porozumění.
  • Jazyková plynulost: Žák mluví souvisle. Pauzy nebo zaváhání v řeči jsou většinou přirozené.

Zadání pro žáka: 

Create a dialogue with your partner about your weekend plans. Follow the steps below to guide your conversation.

  1. Greet your partner.
  2. Ask about his/her weekend plans.
  3. Tell him/her about your plans.
  4. Make a suggestion for an activity together.
  5. Say goodbye.

 Ilustrace očekávaného výkonu:

A2

  • Pupil 1: Hi, Alex! What are you doing this weekend?
  • Pupil 2: Hi! I'm going to visit my grandparents. They live in the countryside. What about you?
  • Pupil 1: That sounds fun. I'm going to the movies with my friends. We're going to see a new action film.
  • Pupil2: Cool! Do you often go to the cinema?
  • Pupil 1: Yes, I like watching movies. Do you enjoy spending time in the countryside?
  • Pupil 2: Yes, I love it. I will help my grandparents with their garden. It's very relaxing. But it is sometimes hard work. 
  • Pupil 1: I agree. What about going to the cinema with us next week?
  • Pupil 2: That's a good idea. 
  • Pupil 1: Sure! Let's plan it.
  • Pupil 2: That would be fun. See you on Monday!
  • Pupil 1: See you!

Úroveň: Splněno

Popis:

  • Zapojuje do rozhovorů o známých tématech, dokáže rozhovor zahájit, udržet i ukončit. 
  • Zapojuje se aktivně a spontánně do rozhovoru, reaguje adekvátně na podněty druhých a přirozeně střídá role mluvčího a posluchače.

Ilustrace

Odkaz:

Krátký textový popis:

Rozhovor

Žák se spontánně zapojuje do rozhovorů na známá témata, rozhovor dokáže zahájit, udržet i ukončit.

Kritéria hodnocení: 

  • Obsah: Žák reaguje vhodně, klade otázky a na otázky odpovídá.
  • Jazyková správnost: Jednotlivé výměny hodnotíme po stránce lexikální (obsahové) odpovídající jazykové úrovni B1, případné odchylky od jazykové správnosti nesnižují porozumění.
  • Jazyková plynulost: Žák mluví souvisle. Pauzy nebo zaváhání v řeči jsou většinou přirozené.

Zadání pro žáka: 

Zadání ilustrace najdete na úložišti viz odkaz výše.