vyjadřuje ústně i písemně myšlenky týkající se osvojovaných témat

JJK-CJA-002-ZV9-008
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • popíše vzhled a činnost, případně emoce a vztahy mezi osobami na fotografii vztahující se k osvojenému tématu (rodina, škola, kamarádi, volný čas)
  •  jednoduše vysvětlí některé skutečnosti (např. proč se lidé konkrétní aktivitě věnují nebo proč se konkrétním způsobem cítí) 
  • sdílí vlastní zkušenost s podobnou situací

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

  1. Zadání pro žáka: 
  2. Ústní úloha

Talk about the photograph for 1 minute. Say who the people in the picture are, what they are doing and how they are probably feeling and describe their appearance. Do you sometimes spend your time the same way? You can talk about it too.

 

  1. Písemná úloha

Write a short text (70 – 90 words) about the photograph. Write who the people in the picture are, what they are doing and how they are probably feeling and describe their appearance. Do you sometimes spend your time the same way? You can write about it too.

 

  1. Realizace a hodnocení:

Žák se seznámí s fotografií a se zadáním. U ústní úlohy má před vlastní produkcí čas (cca 0,5 minuty) na zamyšlení. V průběhu jedné minuty pak popisuje obrázek dle zadání, v případě potřeby učitel pomáhá neverbálním způsobem (např. ukáže na konkrétní místo na obrázku). U písemné úlohy žák píše text v rozsahu 70-90 slov. Optimální časový limit pro splnění písemné úlohy je 25 minut.

Složky hodnocení jsou:

  1. Relevantnost obsahu (dodržení osnovy zadání; není ovšem nezbytné vyjádření ke všem podnětům).
  2. Jazyková správnost (ústní úloha: výslovnost, slovní zásoba, gramatika, písemná úloha: pravopis, slovní zásoba, gramatika).
  3. Rozsah (ústní úloha: minimálně 1 minuta, písemná úloha: 70-90 slov v časovém limitu 25 minut).

 

 

  1.