napíše krátký jednoduchý text týkající se osvojovaných témat

JJK-CJA-002-ZV9-010
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • osvojuje si psanou podobou slovní zásoby a gramatických struktur pro konkrétní téma
  • postupně si osvojuje jazykové prostředky prostřednictvím řízených aktivit (např. doplňování vynechaných slov do souvislého textu), polo-řízených, popř. volných aktivit 
  • seznamuje se s formální a obsahovou strukturou různých typů textů (cvičení na identifikaci formálních a obsahových prvků, např. očíslování částí textu v logickém pořadí)
  • tvoří krátké souvislé psané texty (v rámci skupinové, párové i samostatné aktivity) produkce krátkých souvislých psaných textů.
  • podle zadání napíše krátký jednoduchý text na dané téma, respektuje rozsah, formát, téma, případně zadaná klíčová slova.
  • postupně zvyšuje přesnost i komplexnost svého jazykového projevu prostřednictvím sebehodnocení a průběžné zpětné vazby
  • v ilustrativní úloze dle instrukcí napíše krátký jednoduchý text (zahrne předepsané informace, dodrží formát, užije přiměřený jazyk správným způsobem)

Ilustrace očekávaného výkonu

Krátký textový popis:

  • Žáci (za dopomoci učitele) aktivizují svoji znalost slovní zásoby a gramatických struktur potřebných pro napsání e-mailové zprávy na téma organizace setkání a nakupování.
  • Žáci (za dopomoci učitele) aktivizují svoji znalost standardů psaní e-mailů.

Zadání – 1. část

Přečti si zadání a zamysli se, jak se píše e-mail a jak do e-mailu zahrnout určité informace.

 

  • Žáci si společně/s dopomocí učitele/samostatně přečtou zadání úkolu a např. předpovídají možné znění psaného.

Zadání – 2. část

Napiš Patovi e-mail, ve kterém zahrneš všechny uvedené body

  • Žáci napíší první verzi svého krátkého textu (v případě potřeby dohledají slovní zásobu, gramatické struktury pro další/lepší vyjádření se), nebo např. vypíší klíčová slova, rozvrhnou si text, vytvoří myšlenkovou reprezentaci textu.
  • Žáci napíší finální verzi svého krátkého textu. 

Hodnocení 

V textu žáci obsáhli všechny náležitosti, tj. kde se žáci s Patem setkají, v kolik hodin se potkají a co si chtějí koupit.

 

Řešení

Výsledný text odpovídá zvyklostem elektronické komunikace a je přiměřeně jazykově správný.

 

 

Ilustrativní úloha:

 

bee2c8b7075df5d9d9cbaa47b2ab13ab