požádá ústně i písemně o pomoc, radu nebo instrukci a na podobné požadavky reaguje

JJK-CJA-003-ZV9-014
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  •  zeptá se na konkrétní informaci, radu, instrukci
  •  rozumí požadované informaci, popřípadě poprosí o zopakování (pomalejší tempo, hlasitost, srozumitelnost při ústním projevu)
  • odpovídá na dotazy srozumitelně a zřetelně

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

 

  1. vytvoření dvojice pomocí kartiček vztahující se k tématu město - může jít o obrázek a název, nebo překlad slov
  2. po vytvoření dvojic dostanou žáci plánek/mapu města a informaci/lísteček, kde se zrovna ve městě nachází a kam se chce dostat (You are at the railway station. You want to go to the theatre.You are at the city centre and you want to go to the bus station.)
  3. žáci si připravují rozhovor s oslovením, žádosti o pomoc, instrukcemi a zakončením jako v reálné situaci, kdy jsou v cizím městě

Ilustrační úloha: 

Take a piece of paper and do not show it to the others. Go around the classroom and find your partner. Then sit together and choose your role (passersby, visitor). Take a map, find the places (where are you, where you need to go). Create the dialogue, use the phrases with greetings, directions and asking for help. Act out the dialogue.