v mluvené komunikaci používá osvojené jazykové prostředky vzhledem ke svému komunikačnímu záměru a dané komunikační situaci
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- mluví v přiměřeném tempu, se správnou intonací, větným přízvukem, dynamikou a melodií
- vhodně užívá slovních tvarů
- tvoří souvislé větné celky
- vhodně použije slova citově zabarvená a neutrální
- používá spisovnou, nebo nespisovnou podobu jazyka podle komunikačního partnera
- dodržuje pravidla pro vedení dialogu - vhodně zahájí a ukončí rozhovor
Ilustrace očekávaného výkonu
Odkaz:
Krátký textový popis:
Telefonický rozhovor nebo osobní rozhovor, práce ve dvojicích (situace dle zadání, různí komunikační partneři)
Žáci si vyberou jeden z možných námětů pro rozhovor, mohou vymyslet i vlastní. Mají 5–10 minut na přípravu, poté prezentují své rozhovory spolužákům.
1. Volám babičce nebo dědečkovi, prosím, aby nám v neděli uvařil oběd, např. smažený sýr.
2. Volám spolužačce/spolužákovi a zvu ji/ho do kina.
3. Volá maminka/tatínek, abych vyzvedl sourozence ze školy.
4. Volám do obchodu, chci koupit křečka.
5. Volám do školy, omluva paní učitelce, zaspali jsme.
Další možné náměty, dramatizace v různých situacích:
Návštěva u dětského lékaře, u veterináře, v obchodě apod.
Reflexe:
Otevřené otázky: Jak jsem se cítil/a? Co jsem zjistil/a při poslechu? Byly všechny telefonáty v pořádku? Proč si to myslíš?