využívá znalosti o slovní zásobě a způsobech jejího rozšiřování v komunikaci a při práci s textem

JJK-CJL-001-ZV5-002
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • přečte přiměřeně dlouhý text a rozumí mu 
  • nahradí slova synonymem, antonymem 
  • používá vhodná a významově správná slova v daném kontextu 
  • odhaduje význam slov, svoji odpověď ověří 

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

Modelový příklad uvádí knihu Ivony Březinové – Útěk Kryšpína N. 

V úvodním kruhu můžeme pracovat s ilustrací na obalu knihy. 

Jaká slova se ti vybaví při prohlížení úvodní ilustrace? 

Měl(a) jsi chuť někdy utéct? Před čím?  

Z čeho máš strach?  

Co ti pomohlo zbavit se strachu?  

Jakým synonymem můžeš nahradit slovo strach? 

Jakým antonymem lze nahradit slovo strach? 

 

Nejdříve pozorně přečtou text (společně, ve dvojicích, samostatné tiché čtení). Žáci pak pracují samostatně nebo ve dvojici s pracovním listem viz příloha.