vytváří vlastní komunikáty s využitím osvojených mluvnických a pravopisných pravidel a znalosti vybraných slohových útvarů

JJK-CJL-001-ZV5-003
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • napíše dopis dle zadaných kritérií, co by měl dopis obsahovat: datum (případně místo), oslovení, pozdrav, vlastní srozumitelné sdělení, pozdrav, přání nebo poděkování, podpis 
  • dodrží osvojená pravopisná pravidla

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

Projekt – Dopis spisovateli/spisovatelce  

Motivace: přečtení knihy nebo úryvku literárního díla. 

V uvedeném příkladu vyučující s žáky přečetl celou knihu Tajemství oblázkové hory, autor: Bára Dočkalová. 

Po přečtení literárního díla žáci v hodině ČJ napsali paní spisovatelce dopis ručně na list papíru, pro podporu rozvoje digitální kompetence jej přepsali a umístili na padlet (ukázky prací žáků viz odkaz). Chybování v gramatických jevech, které žáci nemají ještě osvojeny, není na závadu.