vytváří vlastní komunikáty s využitím osvojených mluvnických a pravopisných pravidel a znalosti vybraných slohových útvarů
JJK-CJL-001-ZV5-003
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- napíše dopis dle zadaných kritérií, co by měl dopis obsahovat: datum (případně místo), oslovení, pozdrav, vlastní srozumitelné sdělení, pozdrav, přání nebo poděkování, podpis
- dodrží osvojená pravopisná pravidla
Ilustrace očekávaného výkonu
Odkaz:
Krátký textový popis:
Projekt – Dopis spisovateli/spisovatelce
Motivace: přečtení knihy nebo úryvku literárního díla.
V uvedeném příkladu vyučující s žáky přečetl celou knihu Tajemství oblázkové hory, autor: Bára Dočkalová.
Po přečtení literárního díla žáci v hodině ČJ napsali paní spisovatelce dopis ručně na list papíru, pro podporu rozvoje digitální kompetence jej přepsali a umístili na padlet (ukázky prací žáků viz odkaz). Chybování v gramatických jevech, které žáci nemají ještě osvojeny, není na závadu.