experimentuje s jazyky a buduje si vztah k učení se jazykům
JJK-CJL-001-ZV5-007
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- aktivně se zapojuje do činnosti
- navrhuje významy slov a slovních spojení
- nenechá se odradit nesprávným řešením a navrhuje jiné
- vyjádří svůj vztah k cizím jazykům a zdůvodní ho
Ilustrace očekávaného výkonu
Odkaz:
Krátký textový popis:
Ilustrace vychází k aktivity „Miluji tě“ publikované v příručce Chystáme se na cizí jazyky (NPI ČR, 2023).
Žáci mají před sebou věty z přílohy:
- Zkusí věty samostatně přečíst.
- Věty předčítá učitel nebo využije překladač a výslovnost vět žákům přehraje.
- Žáci se snaží odhalit, o kterou větu se jedná.
- Odhadují význam vyjádření (pomůže jim grafické znázornění srdce kolem vět).
- Odhadují, o jaké jazyky se jedná a v jakých zemích se těmito jazyky mluví.
- Porovnávají, zda jsou uvedené jazyky podobné češtině.
- Všímají si, že některá slova z vět se navzájem podobají.
- Na základě poslechu a zrakové opory porovnávají a přiřazují k sobě ty, které se vzájemně podobají. Pravděpodobně roztřídí věty do dvou skupin První skupinu budou tvořit ty, které jsou napsané ve francouzštině, italštině, španělštině a portugalštině, a druhou skupinu budou tvořit dánština, norština a švédština.