experimentuje s jazyky a buduje si vztah k učení se jazykům

JJK-CJL-001-ZV5-007
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • aktivně se zapojuje do činnosti
  • navrhuje významy slov a slovních spojení
  • nenechá se odradit nesprávným řešením a navrhuje jiné
  • vyjádří svůj vztah k cizím jazykům a zdůvodní ho

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

Ilustrace vychází k aktivity „Miluji tě“ publikované v příručce Chystáme se na cizí jazyky (NPI ČR, 2023). 

Žáci mají před sebou věty z přílohy:

  • Zkusí věty samostatně přečíst.
  • Věty předčítá učitel nebo využije překladač a výslovnost vět žákům přehraje. 
  • Žáci se snaží odhalit, o kterou větu se jedná.
  • Odhadují význam vyjádření (pomůže jim grafické znázornění srdce kolem vět).
  • Odhadují, o jaké jazyky se jedná a v jakých zemích se těmito jazyky mluví. 
  • Porovnávají, zda jsou uvedené jazyky podobné češtině.
  • Všímají si, že některá slova z vět se navzájem podobají. 
  • Na základě poslechu a zrakové opory porovnávají a přiřazují k sobě ty, které se vzájemně podobají. Pravděpodobně roztřídí věty do dvou skupin První skupinu budou tvořit ty, které jsou napsané ve francouzštině, italštině, španělštině a portugalštině, a druhou skupinu budou tvořit dánština, norština a švédština.