aplikuje při tvorbě textu a infografiky základní pravidla typografie
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
Důkazy o učení
- do vybraného textového editoru napíše vypravování
- dodržuje základní typografická pravidla (mezery, velikost písma, fonty, řádkování, zarovnání do bloku, pevná mezera, odstavce)
- podle potřeby dohledá složitější typografická pravidla a způsob jejich řešení
Ilustrace očekávaného výkonu
Cílem hodiny je vytvoření společné knihy.
Žák si zvolí textový editor (Google dokumenty, MS Word), do kterého napíše svůj příběh s tématem podle zadání učitele. Příběh by měl být originální, pravopisně a typograficky správný. Ve vypravování se soustředí zejména na tyto typografické zásady:
- vhodný font vzhledem k problematickým českým písmenům (ě, š, ř)
- velikost písma 12
- řádkování 1,5
- text text je zarovnaný do bloku
- před neslabičnými předložkami je pevná (nezlomitelná) mezera
- vhodně oddělené odstavce (nastavení mezer mezi odstavci, odsazením začátku řádku)
- český styl psaní uvozovek
Žáci mohou využívat automatické kontroly pravopisu, k dispozici mohou mít typografické přehledy. Text je poté vhodným způsobem nasdílen učiteli, např. v e-mailu, sdílením odkazu apod.
Pozn.: Nemusí se jednat jen o vypravování.
Ilustrace očekávaného výkonu
Krátký textový popis:
Úloha je zaměřena na základní prvky typografie, žáci vyvářejí vlastní text a dodržují přitom stanovené typografické zásady.
Ilustrace očekávaného výkonu
Cílem hodiny je vytvoření společné knihy.
Žák si zvolí textový editor (Google dokumenty, MS Word), do kterého napíše svůj příběh s tématem podle zadání učitele. Příběh by měl být originální, pravopisně a typograficky správný. Ve vypravování se soustředí zejména na tyto typografické zásady:
- vhodný font vzhledem k problematickým českým písmenům (ě, š, ř)
- velikost písma 12
- řádkování 1,5
- text text je zarovnaný do bloku
- před neslabičnými předložkami je pevná (nezlomitelná) mezera
- vhodně oddělené odstavce (nastavení mezer mezi odstavci, odsazením začátku řádku)
- český styl psaní uvozovek
Žáci mohou využívat automatické kontroly pravopisu, k dispozici mohou mít typografické přehledy. Text je poté vhodným způsobem nasdílen učiteli, např. v e-mailu, sdílením odkazu apod.
Pozn.: Nemusí se jednat jen o vypravování.