Tvoří umělecký text podle svých schopností, reflektuje tvorbu uměleckého textu a z reflexe vyvozuje poznatky.

JJK-CJL-001-ZV9-016
divider

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • podle zadání či spontánně jednoduše doplňuje, přetváří, dotváří umělecký text; vytváří jednoduchý umělecky zaměřený text; je schopen svoje slovesné aktivity propojit s prvky dalších druhů umění
  • spontánně promítá do svých kreativních aktivit své čtenářské a životní zkušenosti
  • prakticky zvládá jednoduché formy a techniky práce s textem (psaní podle zadaného žánru, přeměna žánru či vypravěče, slovní hříčky, vytváření nonsensu apod.)
  • využívá základní vyjadřovací schopnosti a stylistické dovednosti adekvátní danému věku
  • je schopen přečíst či přednést umělecký text s pochopením
  • spontánně si osvojuje základní literární či umělecké poznatky (žánrové a jiné termíny apod.) a využívá je k porozumění uměleckému textu a jeho vytváření
  • uvědomuje si, že k jeho životu patří estetické zájmy
  • jednoduše popisuje své estetické preference

Ilustrace

Odkaz:

Krátký textový popis:

Přetváření uměleckého díla

Žák podle zadání či spontánně doplňuje, dotváří umělecký text, rozvíjí své vyjadřovací schopnosti a stylistické dovednosti. Jednoduše promýšlí potenciální estetický účinek doplňovaných či dotvářených textů a využívá elementárních znalostí z oblasti literatury.

 


Úroveň: Na cestě

Popis:

  • podle zadání či spontánně doplňuje, přetváří, dotváří umělecký text; je schopen přitom pracovat s více než jednou vrstvou (prvkem) uměleckého díla; vytváří umělecky zaměřený text
  • ve svých aktivitách je schopen propojit různé druhy umění (komiks, dramatická etuda, audio a audiovizuální tvorba aj.)
  • své kreativní aktivity je schopen průběžně popisovat; reflektuje vyjádření učitele a spolužáků či jiných příjemců díla
  • uvědomuje si souvislost mezi uměleckým textem a vlastními životními nebo čtenářskými zkušenostmi a promítá toto vědomí do kreativních aktivit
  • rozšiřuje svůj rejstřík forem a technik práce s textem
  • rozvíjí svoje vyjadřovací schopnosti a stylistické dovednosti
  • rozvíjí svoji schopnost prezentovat (přečíst, přednést…) umělecký text tak, aby umocnil jeho estetickou působivost
  • spontánně si osvojuje literární pojmy a další pojmy z oblasti umění a rozšiřuje svoje znalosti o umění; využívá je k porozumění uměleckému textu (dílu) a k jeho vytváření
  • uvědomuje si, že k jeho životu patří estetické zájmy; jejich rozvíjení považuje za nezbytnou součást svých životních aktivit
  • ujasňuje si a tříbí si své estetické preference a je schopen je popsat

Ilustrace

Odkaz:

Krátký textový popis:

Tvorba příběhu podle předlohy

Žák podle zadání přetváří či vytváří umělecký text, uvědomuje si souvislost mezi uměleckým textem a vlastními životními nebo čtenářskými zkušenostmi a promítá toto vědomí do kreativních aktivit; prakticky zvládá prakticky zvládá některé formy a techniky práce s textem. Žák rozvíjí svoje vyjadřovací schopnosti a stylistické dovednosti, promýšlí potenciální estetický účinek doplňovaných či dotvářených textů a využívá znalostí z oblasti literatury.

 

 

 


Úroveň: Splněno

Popis:

  • Podle zadání či spontánně doplňuje, přetváří, dotváří umělecký text.
  • Uvědomuje si souvislost mezi uměleckým textem a vlastními životními nebo čtenářskými zkušenostmi a promítá toto vědomí do kreativních aktivit; prakticky zvládá nejrůznější formy a techniky práce s textem.
  • Rozvíjí svoje vyjadřovací schopnosti a stylistické dovednosti a schopnost prezentovat (přečíst, přednést) umělecký text tak, aby umocnil jeho estetickou působivost.
  • Propojuje různé druhy umění (komiks, dramatická etuda, audio a audiovizuální tvorba aj.).
  • Při realizaci vlastních kreativních aktivit využívá podle svých možností rejstřík literárních znalostí a znalostí z oblasti umění.
  • Cíleně rozvíjí své estetické zájmy a preference, je schopný je popsat a reflektovat.

Ilustrace

Odkaz:

Krátký textový popis:

Úloha ověřuje, jak žák dokáže uvažovat o tvůrčím procesu na základě vlastní zkušenosti. Když budou tvořivé úlohy zadávány opakovaně, poslouží mu také ke sledování proměn sebe, stylu a vnímání čtenáře i média textu v čase.

 


Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Vypráví příběhy a popisuje jevy a děje, popíše postupy, jak tvoří vlastní text.