modeluje celá záporná čísla pomocí reálných situací

MJA-MAT-001-ZV5-004
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

popíše slovy situaci, která modeluje celá záporná čísla

  1. Teploměr ukazuje -2 °C. Co to znamená? 
  2. V obchodním centru byla na tlačítkách čísla 3, 2, 1, 0, -1, -2, -3. Kam jsme dojeli po stisknutí jednotlivých tlačítek? 
  3. Na výpisu z banky bylo uvedeno -300 Kč a +1 500 Kč. Co to znamená?

 

vyznačí celé záporné číslo na číselné ose

Rozhodni, zda dané tvrzení platí nebo neplatí: 

A: Číslo −7 má od nuly na číselné ose stejnou vzdálenost jako číslo 7.  ANO / NE

B: Číslo −3 je od čísla 1 na číselné ose stejně vzdálené jako číslo −1 od 3. ANO / NE

C: Číslo −1 je od čísla 4 na číselné ose stejně vzdálené jako číslo 8 od 4. ANO / NE

 

zapíše matematicky modelovou situaci pomocí znaku “-”

  1. Je pět stupňů pod nulou. Zapiš čísly. 
  2. Na mapě je u jednoho místa napsáno -13. Vysvětli. 

 

řeší jednoduché úlohy s reprezentací celého záporného čísla (teploměr, dluh, pohyb na číselné ose)

Ráno teploměr ukazoval - 3. V poledne teplota vzduchu stoupla o 5 stupňů. Večer pak zase klesla o 8 stupňů. Kolik stupňů teploměr ukazoval v poledne a večer?