modeluje celá záporná čísla pomocí reálných situací
MJA-MAT-001-ZV5-004
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
popíše slovy situaci, která modeluje celá záporná čísla
- Teploměr ukazuje -2 °C. Co to znamená?
- V obchodním centru byla na tlačítkách čísla 3, 2, 1, 0, -1, -2, -3. Kam jsme dojeli po stisknutí jednotlivých tlačítek?
- Na výpisu z banky bylo uvedeno -300 Kč a +1 500 Kč. Co to znamená?
vyznačí celé záporné číslo na číselné ose
Rozhodni, zda dané tvrzení platí nebo neplatí:
A: Číslo −7 má od nuly na číselné ose stejnou vzdálenost jako číslo 7. ANO / NE
B: Číslo −3 je od čísla 1 na číselné ose stejně vzdálené jako číslo −1 od 3. ANO / NE
C: Číslo −1 je od čísla 4 na číselné ose stejně vzdálené jako číslo 8 od 4. ANO / NE
zapíše matematicky modelovou situaci pomocí znaku “-”
- Je pět stupňů pod nulou. Zapiš čísly.
- Na mapě je u jednoho místa napsáno -13. Vysvětli.
řeší jednoduché úlohy s reprezentací celého záporného čísla (teploměr, dluh, pohyb na číselné ose)
Ráno teploměr ukazoval - 3. V poledne teplota vzduchu stoupla o 5 stupňů. Večer pak zase klesla o 8 stupňů. Kolik stupňů teploměr ukazoval v poledne a večer?