Aktivně spoluutváří vzdělávací prostředí, aby přispívalo k naplňování jeho potřeb a potřeb ostatních členů školní komunity.

PTP-000-000-ZV9-001
divider

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • vnímá svou roli ve spoluvytváření fyzického a digitálního vzdělávacího prostředí
  • zkouší si společně s druhými navrhnout plán a realizovat konkrétní kroky pro vytváření dobrých podmínek pro učení a respektujících vztahů ve škole
  • všímá si účinnosti podpory, které se mu při řešení problémů spojených se školním prostředí dostává od vrstevníků a od pracovníků školy

Ilustrace

Krátký textový popis:

Žáci vytvoří plán pro podporu učení ve třídě, v plánu využívají SMART cíle a SWOT metodu. Diskutují potřeby jednotlivců a možnost zohlednění těchto potřeb v rámci společného plánu. 

V rámci SWOT v oblasti příležitostí zaznamenají možnosti podpory ze strany celé školní komunity, v oblasti příležitostí i rizik zvažují aspekty fyzického i digitálního vzdělávacího prostředí. 

Ve skupinách může vzniknout více plánů a vybrat z nich nejlépe hodnocené prvky do společného plánu třídy.

Zvolí si v rámci plánu první krok, který je splnitelný v krátkém čase a vyhodnotí jeho realizaci. V rámci vyhodnocení zaznamenají svoje zkušenosti a popíší jak je lze využít v následujícím postupu. 

 


Úroveň: Na cestě

Popis:

  • diskutuje možnosti, jak může účinně přispívat k respektujícím vztahům a bezpečnosti ve fyzickém a digitálním vzdělávacím prostředí
  • reflektuje svojí zkušenost s různými strategiemi vytváření dobrých podmínek pro učení a pozitivního klimatu školy
  • navrhuje opatření, která mohou jemu i druhým pomoci v překonávání překážek při učení
  • získává zkušenosti s uplatňováním účinných forem podpory druhých při řešení problémů spojených s učením nebo vztahy ve školním prostředí

Ilustrace

Krátký textový popis:

Žáci zorganizují celoškolní debatu o podpoře učení ve škole. Vytvoří dotazník pro všechny členy školní komunity, sbírají zkušenosti a náměty na zlepšení. 

Vyhodnotí získané informace a navrhnou opatření, která prodiskutují v rámci žákovské samosprávy a školské rady. Zohlední potřeby různých členů školní komunity. 

Během školní roku akční tým podporuje monitorování naplňování opatření. Po několika měsících žáci opět zajistí zpětnou vazbu od členů školní komunity a vyhodnotí změny a účinnost opatření.

Proběhne prezentace pro celou školní komunitu, jakých )spěchů bylo dosaženo, a jaké výzvy stále jsou otevřené a potřebně zvládnout. 

 

 


Úroveň: Splněno

Popis:

  • Přispívá k respektujícím vztahům a bezpečnosti ve fyzickém a digitálním vzdělávacím prostředí.
  • V interakci se žáky i pracovníky školy uplatňuje konkrétní strategie, které přispívají k efektivnímu učení a pozitivnímu klimatu školy.
  • Reflektuje, jak podporuje sebe a spolužáky při obtížích v učení nebo při emocionální nepohodě.

Ilustrace

Krátký textový popis:

Žáci navrhnou a následně zrealizují (a vyhodnotí účinnost) opatření posilující vztahové bezpečí ve školním prostředí. Ke spolupráci mohou využít orgány žákovské samosprávy, školskou radu, školní poradenské pracoviště, apod. 

Žáci vytvoří multimediální produkt, jehož cílem bude osvěta bezpečného chování na internetu. Produkt je sdílen v rámci celé školní komunity, včetně rodičů.

Průběžné zařazování tzv. “studoven” - např. 2-3 hodinový blok, kde si žáci sami stanovují učební cíle, jejich pořadí a za stanovených podmínek (studijní prostředí), na nich pracují a na závěr reflektují splnění svých studijních plánů.


Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Podílí se na utváření vzdělávacího prostředí tak, aby přispívalo k naplňování potřeb, jeho a ostatních členů školní komunity.