Plánuje, realizuje a vyhodnocuje aktivity péče o sebe v jednotlivých oblastech wellbeingu.

PTP-000-000-ZV9-002
divider

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • zkouší si pro zvolený časový úsek naplánovat, realizovat a vyhodnotit aktivitu, které podporuje jeho wellbeing ve vybraných oblastech (fyzické, kognitivní, emocionální, sociální a duchovní)
  • poznává význam respektujících a podpůrných vztahů pro budování pozitivního klimatu třídy a školy
  • diskutuje, jak předcházet problémům ve vztazích s vrstevníky nebo pracovníky školy

Ilustrace

Krátký textový popis:

Žák si naplánuje konkrétní aktivitu pro podporu svého wellbeingu ve škole např v rámci jednoho měsíce ji naplánuje, realizuje a vyhodnotí. Zaměří se na několik vybraných složek wellbeingu (fyzické, kognitivní, emocionální, sociální a duchovní), které jsou pro něj důležité aktuálně rozvinout. 

Vede si deník, kde sleduje přínosy zvolené aktivity, svoje průběžné zážitky, zkušenosti a nápady na úpravy aktivity.

Vybrané prvky ze svých zkušeností sdílejí žáci kreativní formou s ostatními. 

Získávají a zapracovávají zpětnou vazbu.

 


Úroveň: Na cestě

Popis:

  • sdílí zkušenost s faktory, které podporují nebo ohrožují jeho wellbeing ve školním i mimoškolním prostředí
  • zkouší si plánovat a realizovat vlastní strategii pro podporu svého wellbeingu včetně překonávání překážek v různorodých situacích ve škole

Ilustrace

Krátký textový popis:

Žáci vytvoří doporučení pro mladší spolužáky, co se na realizaci aktivity pro podporu vlastního wellbeingu naučili, a zkouší předat své zkušenosti mladším žákům.

Součástí tvorby doporučení je rozvaha nad různými faktory, které ovlivňují jejich péči o vlastní wellbeing. Žáci porovnají faktory ve školním a mimoškolním prostředí. prostředím třídy a celé školy, fyzickým a digoitálním prostředím.  

Součástí doporučení mohou být různé strategie pro překonávání překážek a zkušenosti z jejich využíváním v různých kontextech školních předmětů, a dalších situací a prostředí ve škole. 

Mohou tím pomoci mladším žákům školy svým příkladem. 


Úroveň: Splněno

Popis:

  • Reflektuje, jak přispívá k naplnění svých potřeb v jednotlivých oblastech wellbeingu (fyzické, kognitivní, emocionální, sociální a duchovní) ve školním i mimoškolním prostředí a jak mu mohou pomoci ostatní.
  • Rozpozná faktory, které ohrožují jeho wellbeing, a navrhne opatření ke snížení rizik s nimi spojených ve školním prostředí.
  • Reflektuje, jak realizuje plánované aktivity pro podporu svého wellbeingu ve školním prostředí, upravuje je na základě vyhodnocení.

Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Realizuje vybrané aktivity péče o sebe v jednotlivých oblastech wellbeingu.