Plánuje, realizuje a vyhodnocuje aktivity péče o sebe v jednotlivých oblastech wellbeingu.
Úroveň: Na začátku
Popis:
- zkouší si pro zvolený časový úsek naplánovat, realizovat a vyhodnotit aktivitu, které podporuje jeho wellbeing ve vybraných oblastech (fyzické, kognitivní, emocionální, sociální a duchovní)
- poznává význam respektujících a podpůrných vztahů pro budování pozitivního klimatu třídy a školy
- diskutuje, jak předcházet problémům ve vztazích s vrstevníky nebo pracovníky školy
Ilustrace
Krátký textový popis:
Žák si naplánuje konkrétní aktivitu pro podporu svého wellbeingu ve škole např v rámci jednoho měsíce ji naplánuje, realizuje a vyhodnotí. Zaměří se na několik vybraných složek wellbeingu (fyzické, kognitivní, emocionální, sociální a duchovní), které jsou pro něj důležité aktuálně rozvinout.
Vede si deník, kde sleduje přínosy zvolené aktivity, svoje průběžné zážitky, zkušenosti a nápady na úpravy aktivity.
Vybrané prvky ze svých zkušeností sdílejí žáci kreativní formou s ostatními.
Získávají a zapracovávají zpětnou vazbu.
Úroveň: Na cestě
Popis:
- sdílí zkušenost s faktory, které podporují nebo ohrožují jeho wellbeing ve školním i mimoškolním prostředí
- zkouší si plánovat a realizovat vlastní strategii pro podporu svého wellbeingu včetně překonávání překážek v různorodých situacích ve škole
Ilustrace
Krátký textový popis:
Žáci vytvoří doporučení pro mladší spolužáky, co se na realizaci aktivity pro podporu vlastního wellbeingu naučili, a zkouší předat své zkušenosti mladším žákům.
Součástí tvorby doporučení je rozvaha nad různými faktory, které ovlivňují jejich péči o vlastní wellbeing. Žáci porovnají faktory ve školním a mimoškolním prostředí. prostředím třídy a celé školy, fyzickým a digoitálním prostředím.
Součástí doporučení mohou být různé strategie pro překonávání překážek a zkušenosti z jejich využíváním v různých kontextech školních předmětů, a dalších situací a prostředí ve škole.
Mohou tím pomoci mladším žákům školy svým příkladem.
Úroveň: Splněno
Popis:
- Reflektuje, jak přispívá k naplnění svých potřeb v jednotlivých oblastech wellbeingu (fyzické, kognitivní, emocionální, sociální a duchovní) ve školním i mimoškolním prostředí a jak mu mohou pomoci ostatní.
- Rozpozná faktory, které ohrožují jeho wellbeing, a navrhne opatření ke snížení rizik s nimi spojených ve školním prostředí.
- Reflektuje, jak realizuje plánované aktivity pro podporu svého wellbeingu ve školním prostředí, upravuje je na základě vyhodnocení.
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Realizuje vybrané aktivity péče o sebe v jednotlivých oblastech wellbeingu.