Ve spolupráci s druhými plánuje, realizuje a vyhodnocuje aktivity, které podporují wellbeing všech členů školní komunity.

PTP-000-000-ZV9-003
divider

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • zjišťuje, co podporuje wellbeing v jednotlivých oblastech (fyzické, kognitivní, emocionální, sociální a duchovní) ostatních členů školní komunity ve školním i digitálním vzdělávacím prostředí 
  • získává zkušenost s plánováním opatření podpůrných vztahů ve školní komunitě ve spolupráci s ostatními 

Ilustrace

Krátký textový popis:

Žáci společně průběžně analyzují různorodé potřeby v oblasti wellbeingu ve školní komunitě. Plánují opatření ve prospěch vzájemně podporujích vztahů. 

Konzultují svůj plán s poradenským pracovištěm školy a upravují ho na základě zpětné vazby, Získávají informace z dostupných informačních zdrojů, co udělat v oblasti prevence šikany ve škole a podobných tématech.

Zkusí realizovat jednoduchou aktivitu v rámci společného plánu, která podpoří vzájemné dobré vztahy napříč ročníky a různými členy školní komunity. 

Získají zpětnou vazbu k vybranému kroku, který realizovali a diskutují svoje zkušenosti a úpravy svého plánu.  

 

Úroveň: Na cestě

Popis:

 

  • ve spolupráci se spolužáky a pracovníky školy zjišťuje konkrétní potřeby ve vybraných oblastech wellbeingu členů školní komunity a plánuje opatření podporující jejich naplňování ve školním i digitálním vzdělávacím prostředí 
  • zkouší vyhodnocovat účinnost opatření uplatňovaných k podpoře pozitivního klimatu ve třídě 

Ilustrace

Krátký textový popis:

Žáci vytvoří konkrétní opatření na pozitivní klima ve třídě. Zjišťují nástroje na sledování klimatu a vybírají, které využijí. Průběžně vyhodnocují proměny klimatu a faktory, které je ovlivňují. 

Mohou si vyzkoušet roli mediátorů v případě obtížných situací ve vzájemných interakcích je pomáhat řešit. Mapují individuální potřeby spolužáků a společné hlavní výzvy k podpoře pozitivního klimatu. 

Konzultují v případě potřeby s odbornými pracovníky školy nebo dalších organizací, které se speciálizují na podporu klimatu ve škole. 

Výsledky své aktivity pro podporu klimatu ve třídě mohou prezentovat v rámci školy dalším třídám a inspirovat je.

  

 

Úroveň: Splněno

Popis:

  • Ve spolupráci s dalšími žáky navrhne a vyhodnotí účinnost opatření zaměřených na podporu wellbeingu své třídy. 
  • Zapojuje se do aktivit pro podporu dobrého klimatu ve škole, reflektuje ve skupině postup realizace a upravuje další kroky.
  • Reflektuje své dovednosti podporovat wellbeing v jeho jednotlivých oblastech ve školním prostředí. 

Ilustrace

Krátký textový popis:

Žáci připraví projektový den či projekt zaměřený na spolupráci žáků napříč školou, ať už formou zapojení do soutěže nebo různých forem společného učení (sport, umění, literatura, badatelství). Vzájemným poznáváním se u různých činností zjišťují potřeby druhých a snaží se je reflektovat a následně je podporovat v denních činnostech. 

Žáci společně vytvoří kreativní produkty pro podporu porozumění digitálnímu wellbeingu všemi členy školní komunity. Ke spolupráci mohou přizvat partnerské organizace, které se tématu věnují, využívat jejich informační zdroje.

Ve spolupráci žáci naplánují, zrealizují a reflektují aktivitu podporující kooperaci mladších a starších žáků školy.

Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Ve spolupráci s druhými realizuje aktivity, které podporují péči o wellbeing členů školní komunity.