podílí se na utváření vzdělávacího prostředí tak, aby přispívalo k naplňování potřeb, jeho a ostatních členů školní komunity, v jednotlivých oblastech wellbeingu
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- diskutuje svou zkušenost s přispíváním k pozitivnímu a bezpečnému klimatu ve škole
- diskutuje svou zkušenost s podporou respektujících vztahů mezi všemi členy školní komunity
- diskutuje svou zkušenost s aktivitami pro podporou dosahování vzdělávacích cílů u sebe a spolužáků
Ilustrace očekávaného výkonu
Krátký textový popis:
Žáci v rámci projektového dne napříč vzdělávacími předměty diskutují aspekty školního prostředí, které jej činí bezpečným a díky nimž se ve škole cítí dobře. Následně navrhnou způsoby, jak tyto aspekty ve škole podpořit a dohodnou se, jak budou na jejich dosažení spolupracovat. Následným hodnocením v odstupných intervalech vyhodnocují své zapojení. V rámci projektu připraví vizuální oporu k tématu, kterou trvale vystaví v prostorách školy.
Žáci naplánují modelové situace, ve kterých mladším žákům představí koho a jakým způsobem požádat o pomoc.
Žáci navrhnou soubor opatření, kterými podpoří adaptaci nového žáka v prostředí školy a jeho přijetí v kolektivu třídy. Tato opatření budou následně využívána třídními kolektivy, do kterých nastoupí nový žák.