podílí se na utváření vzdělávacího prostředí tak, aby přispívalo k naplňování potřeb, jeho a ostatních členů školní komunity, v jednotlivých oblastech wellbeingu

PTW-POW-000-ZV5-001
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • diskutuje svou zkušenost s přispíváním k pozitivnímu a bezpečnému klimatu ve škole  
  • diskutuje svou zkušenost s podporou respektujících vztahů mezi všemi členy školní komunity
  • diskutuje svou zkušenost s aktivitami pro podporou dosahování vzdělávacích cílů u sebe a spolužáků

Ilustrace očekávaného výkonu

Krátký textový popis:

Žáci v rámci projektového dne napříč vzdělávacími předměty diskutují aspekty školního prostředí, které jej činí bezpečným a díky nimž se ve škole cítí dobře. Následně navrhnou způsoby, jak tyto aspekty ve škole podpořit a dohodnou se, jak budou na jejich dosažení spolupracovat. Následným hodnocením v odstupných intervalech vyhodnocují své zapojení. V rámci projektu připraví vizuální oporu k tématu, kterou trvale vystaví v prostorách školy.

Žáci naplánují modelové situace, ve kterých mladším žákům představí koho a jakým způsobem požádat o pomoc. 

Žáci navrhnou soubor opatření, kterými podpoří adaptaci nového žáka v prostředí školy a jeho přijetí v kolektivu třídy. Tato opatření budou následně využívána třídními kolektivy, do kterých nastoupí nový žák.