čte s porozuměním výukové a umělecké texty
ZGC-KRA-000-ZV3-001
Komentář
STRATEGIE UČITELE:
Učitelé plánují a integrují konkrétní projevy žáků do učebních úloh, čímž aktivně podporují rozvoj základních gramotností žáků.
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
projevy žáka:
komponenta: vyhledávání a propojování přímo i nepřímo vyjádřených informací podle účelu čtení
- vyhledá podle potřeby v jednoduchém textu nebo jiném informačním zdroji přímo vyjádřenou informaci
- najde i informaci nepřímo vyjádřenou
komponenta: nalezení důležitých informací a myšlenek textu a shrnutí
- vyjádří hlavní myšlenku textu
komponenta: text a adresát
- -
komponenta: práce s grafickým znázorněním a vizuálním zobrazením
- najde potřebnou informaci v jednoduchém schématu či jiném grafickém znázornění
- rozpozná, ke které části textu patří připojené vizuální zobrazení
komponenta: hledání obrazného významu
- -
komponenta: forma a uspořádání textu
- rozpozná některé základní typy textů (povídka pro děti, pohádka, báseň, naučný text)
komponenta: okolnosti, ve kterých funguje text (kontext)
- pojmenuje rozdílné vlastnosti postav