zhodnotí využívání materiálů a energetických surovin v kontextu udržitelnosti

CAP-CHE-003-ZV9-011
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

Žáci budou pracovat ve skupinách na přiřazení různých materiálů a energetických surovin (např. uhlí, ropa, solární energie, recyklovaný plast) k příslušným produktům (např. plastové obaly, elektronika, oblečení). Následně každá skupina prezentuje, jaký dopad má výroba a používání těchto produktů na životní prostředí a navrhne alternativy s menším dopadem.

Prezentace dopadu surovin: Každá skupina vytvoří prezentaci, ve které ukáže, jak výběr surovin ovlivňuje udržitelnost produktu. Prezentace by měla zahrnovat srovnání dopadů (např. uhlíková stopa, spotřeba vody, znečištění) různých surovin.

Návrh alternativ: Na základě získaných informací žáci navrhnou alternativní materiály nebo způsoby výroby, které by mohly snížit negativní dopady na životní prostředí. Tyto návrhy prezentují ve formě plakátu nebo digitální prezentace.

Reflexní eseje: Žáci napíší krátkou esej, ve které zhodnotí, jak jejich každodenní rozhodnutí (např. výběr produktů) mohou ovlivnit udržitelnost. Zaměří se na konkrétní příklady materiálů nebo surovin, o kterých se dozvěděli během aktivity.

Ilustrace očekávaného výkonu

Krátký textový popis:

Prezentace dopadu surovin: Ilustrace by mohla ukazovat skupinu žáků prezentující grafy a diagramy, které srovnávají uhlíkovou stopu a další environmentální dopady výrobních materiálů.

Návrh alternativ: Grafické znázornění plakátu nebo slajdu v prezentaci, kde jsou uvedeny alternativní materiály nebo metody výroby s odhadem snížení negativních dopadů na životní prostředí.

Reflexní eseje: Vizualizace může zobrazovat žáka, který píše na počítači, s vyznačenými klíčovými myšlenkami nebo citacemi z textu, reflektujícími jeho pochopení udržitelnos