zhodnotí využívání materiálů a energetických surovin v kontextu udržitelnosti
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
Žáci budou pracovat ve skupinách na přiřazení různých materiálů a energetických surovin (např. uhlí, ropa, solární energie, recyklovaný plast) k příslušným produktům (např. plastové obaly, elektronika, oblečení). Následně každá skupina prezentuje, jaký dopad má výroba a používání těchto produktů na životní prostředí a navrhne alternativy s menším dopadem.
Prezentace dopadu surovin: Každá skupina vytvoří prezentaci, ve které ukáže, jak výběr surovin ovlivňuje udržitelnost produktu. Prezentace by měla zahrnovat srovnání dopadů (např. uhlíková stopa, spotřeba vody, znečištění) různých surovin.
Návrh alternativ: Na základě získaných informací žáci navrhnou alternativní materiály nebo způsoby výroby, které by mohly snížit negativní dopady na životní prostředí. Tyto návrhy prezentují ve formě plakátu nebo digitální prezentace.
Reflexní eseje: Žáci napíší krátkou esej, ve které zhodnotí, jak jejich každodenní rozhodnutí (např. výběr produktů) mohou ovlivnit udržitelnost. Zaměří se na konkrétní příklady materiálů nebo surovin, o kterých se dozvěděli během aktivity.
Ilustrace očekávaného výkonu
Krátký textový popis:
Prezentace dopadu surovin: Ilustrace by mohla ukazovat skupinu žáků prezentující grafy a diagramy, které srovnávají uhlíkovou stopu a další environmentální dopady výrobních materiálů.
Návrh alternativ: Grafické znázornění plakátu nebo slajdu v prezentaci, kde jsou uvedeny alternativní materiály nebo metody výroby s odhadem snížení negativních dopadů na životní prostředí.
Reflexní eseje: Vizualizace může zobrazovat žáka, který píše na počítači, s vyznačenými klíčovými myšlenkami nebo citacemi z textu, reflektujícími jeho pochopení udržitelnos