porovná jednotlivá skupenství látek na základě jejich typických vlastností, vlastnosti ilustruje konkrétními situacemi z vlastní zkušenosti a navrhne a provede experimenty, které umožní zjistit další vlastnosti
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
Žák identifikuje tři skupenství vody, jmenuje několik dalších látek, které zná alespoň ve dvou skupenstvích.
Žák jmenuje některé vlastnosti typické pro pevné látky, pro kapaliny a pro plyny. Vlastnosti vzájemně porovná (jmenuje, které jsou společné např. pro kapaliny a plyny, které jsou společné pro pevné látky a kapaliny).
Žák navrhne a provede experiment, kterým ukáže některou vlastnost látek nebo obecně skupenství (např. tekutost plynu; stlačitelnost pevných látek, kapalin a plynů; tepelná roztažnost;…).
Ilustrace očekávaného výkonu
Odkaz:
Krátký textový popis:
OVU ilustrujeme ukázkovými úlohami. Žáci je mohou řešit samostatně nebo ve skupinách (pokud je výuka vedena aktivně tak, aby žáci jednotlivé vlastnosti látek zažili, lze takovéto úlohy použít i do testu). Učitel může samozřejmě vytvořit další úlohy dle potřeby.