porovná jednotlivá skupenství látek na základě jejich typických vlastností, vlastnosti ilustruje konkrétními situacemi z vlastní zkušenosti a navrhne a provede experimenty, které umožní zjistit další vlastnosti

CAP-FYZ-001-ZV9-001
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

Žák identifikuje tři skupenství vody, jmenuje několik dalších látek, které zná alespoň ve dvou skupenstvích.

Žák jmenuje některé vlastnosti typické pro pevné látky, pro kapaliny a pro plyny. Vlastnosti vzájemně porovná (jmenuje, které jsou společné např. pro kapaliny a plyny, které jsou společné pro pevné látky a kapaliny).

Žák navrhne a provede experiment, kterým ukáže některou vlastnost látek nebo obecně skupenství (např. tekutost plynu; stlačitelnost pevných látek, kapalin a plynů; tepelná roztažnost;…).

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

OVU ilustrujeme ukázkovými úlohami. Žáci je mohou řešit samostatně nebo ve skupinách (pokud je výuka vedena aktivně tak, aby žáci jednotlivé vlastnosti látek zažili, lze takovéto úlohy použít i do testu). Učitel může samozřejmě vytvořit další úlohy dle potřeby.