Fyzika

divider

Obsah vzdělávacího oboru je specifický tím, že ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda představuje očekávané výsledky učení směřující k postupnému chápání reality materiálního světa kolem nás. Pochopení dějů a jejich zákonitostí přináší schopnost v životě prakticky konat, chápat technologie a optimálně je využívat, uspokojovat některé naše potřeby, chovat se odpovědně a bezpečně a zažívat radost z poznání. Očekávané výsledky učení jsou psané s důrazem na užitečnost pro běžný život. Současně je dáván důraz na aktivní práci žáka. 

Očekávané výsledky učení jsou rozdělené do pěti tematických okruhů: 

  • Vlastnosti látek a měření veličin
  • Pohyb, síly a energie
  • Zvuk a světlo
  • Elektřina a magnetismus
  • Mikrosvět a makrosvět

Optimální ověřování výsledků učení spočívá například v testování řešení „standardních situací“ procvičovaných ve výuce, jejich modifikací a malých rozšíření, porozumění prováděným experimentům, popisu a vysvětlování dějů vlastními slovy, aplikaci získaných poznatků v praktických situacích apod.

Očekávané výsledky učení

2. stupeň, 9. ročník

Vlastnosti látek a měření veličin

Pohyb, síly a energie

Zvuk a světlo

Elektřina a magnetismus

Mikrosvět a makrosvět