Změří vybrané fyzikální veličiny, vyjádří je ve vhodných jednotkách a odhadne chyby (nejistoty) měření; výsledek měření prezentuje v číselné i grafické podobě.

Komentář:
Cílem OVU je seznámení se s některými fyzikálními veličinami a způsoby jejich měření. Současně se žák učí své výsledky prezentovat, a to i v grafické podobě.
Fyzikální veličiny jsou nezbytnou součástí kvantitativního popisu světa kolem nás, fyzikální poznání se bez nich tedy neobejde. S mnohými fyzikálními veličinami mají žáci zkušenost z běžného života. Součástí měření je i nutnost volby vhodného měřidla a diskuse o přesnosti měření. Stejně tak je nezbytné, aby se žáci naučili vytvářet grafy závislosti dvou veličin (např. časové závislosti nějaké veličiny). Dovednost vytvářet a číst grafy žáci využijí nejen ve fyzice, ale i v mnoha dalších oblastech (například časový vývoj cen, vývoj epidemie).
V rámci OVU žák vytvoří korektní graf (např. chladnutí vody v nádobě): s vhodným měřítkem na osách, naměřenými body proloženými hladkou křivkou procházející blízko naměřených bodů (a ne spojenými lomenou čarou). Z grafu určí žák určit konkrétní hodnoty, případně diskutuje přesnost měření v souvislosti se vzdáleností bodů od proložené čáry. Graf lze dělat ručně i v tabulkovém editoru.