Generuje digitální obsah v různých formátech s cílem umocnit výstupy vlastní tvořivé činnosti.
Komentář:
Žáci v jednotlivých předmětech vytvářejí texty, prezentace, videa, grafy, schémata, infografiky, programy nebo interaktivní materiály apod. Při úpravě existujícího obsahu se žáci učí přidávat nové informace, grafické prvky nebo odkazy, čímž propojují digitální výstupy s již nabytými znalostmi. Tyto činnosti by měly být součástí běžné výuky a zaměřovat se na projekty, které mají smysl pro žáky – například příprava školních prezentací, tvorba obsahu pro školní web nebo zapojení do soutěží. Žáci tímto způsobem rozvíjejí svou tvořivost, technické dovednosti a schopnost efektivní komunikace v digitálním prostředí.
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:
- zařazuji do výuky takové aktivity, ve kterých žáci vyjadřují své představy za pomoci digitálních technologií
- podporuji žáky v experimentování s různými možnostmi, jak vyjádřit myšlenky za pomoci digitálních technologií
- nabízím žákům zdroje a příležitosti k úpravám digitálního obsahu s cílem přizpůsobit ho či obohatit pro další účely
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
tvorba nového digitálního obsahu
- vytváří a upravuje digitální obsah za pomoci různých nástrojů (např. i systémů s AI), dané formáty kombinuje (vytváří webové prezentace, infografiku a multimédia)
- vyjadřuje se za pomoci digitálních prostředků ke splnění stanovených cílů
úprava a integrace existujícího digitálního obsahu do stávajícího souboru znalostí
- dostupný digitální obsah zpracovává a upravuje se znalostí právních norem a používá ho ke splnění svých cílů
- cituje zdroje ve své práci, je si vědom svých autorských práv; při práci v digitálním prostředí dodržuje právní normy
předávání srozumitelných instrukcí počítačovým systémům
- naplánuje a vytvoří posloupnost srozumitelných instrukcí pro počítačový systém k provedení konkrétního úkolu