Hodnotí získané výsledky ve vztahu k výchozí matematické situaci.

ZGM-MRF-000-ZV9-001
divider

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:

Učitelé plánují a integrují konkrétní projevy žáků pomocí učebních úloh, čímž aktivně podporují rozvoj základních gramotností žáků.

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

Komponenta: popis a formulace

  • Zhodnotí zdroj informací pro rozhodnutí o pravdivosti.
  • Rozpozná nesrovnalosti a zpochybní nepodložená tvrzení.

Komponenta: dokazování správnosti matematických řešení

  • Ověří platnost svých zjištění s využitím osvojených znalostí a dovedností i porovnáním s dostupnými informačními zdroji.
  • Dokládá své argumenty na konkrétních důkazech a předpokladech.
  • Odhaduje výsledek/řešení.
  • Vyvozuje logické závěry na základě pozorování jednotlivých případů (indukce).

Komponenta: interpretace

  • Posoudí a interpretuje slovně i písemně získané výsledky ve vztahu k výchozí problémové situaci.
  • Analyzuje matematické informace a odhaluje skryté vzory nebo složitější souvislosti.

Komponenta: užitečnost

  • Kriticky hodnotí matematické modely a ověřuje jejich platnost v reálném kontextu.
  • Reflektuje zažívanou radost při řešení matematické situace.

Očekávané výsledky učení