hodnotí získané výsledky ve vztahu k výchozí matematické situaci
ZGM-MRF-000-ZV9-001
Komentář
STRATEGIE UČITELE:
Učitelé plánují a integrují konkrétní projevy žáků do učebních úloh, čímž aktivně podporují rozvoj základních gramotností žáků.
Hodnoty
- Sdílené poznání
Postupné/dílčí kroky dosahování očekávaného výsledku učení:
PROJEVY ŽÁKA:
komponenta: popis a formulace
- zhodnotí zdroj informací pro rozhodnutí o pravdivosti
- rozpozná nesrovnalosti a zpochybní nepodložená tvrzení
komponenta: dokazování správnosti matematických řešení
- ověří platnost svých zjištění s využitím dříve osvojených znalostí a dovedností i porovnáním s dostupnými informačními zdroji
- dokládá své argumenty na konkrétních důkazech a předpokladech
- odhaduje výsledek/řešení
- vyvozuje logické závěry na základě pozorování jednotlivých případů (indukce)
komponenta: interpretace
- posoudí a interpretuje slovně i písemně získané výsledky ve vztahu k výchozí problémové situaci
- analyzuje matematické informace a odhaluje skryté vzory nebo složitější souvislosti
komponenta: užitečnost
- kriticky hodnotí matematické modely a ověřuje jejich platnost v reálném kontextu
Očekávané výsledky učení
Předcházející