Hodnotí získané výsledky ve vztahu k výchozí matematické situaci.
ZGM-MRF-000-ZV9-001

Komentář:
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:
Učitelé plánují a integrují konkrétní projevy žáků pomocí učebních úloh, čímž aktivně podporují rozvoj základních gramotností žáků.
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
Komponenta: popis a formulace
- Zhodnotí zdroj informací pro rozhodnutí o pravdivosti.
- Rozpozná nesrovnalosti a zpochybní nepodložená tvrzení.
Komponenta: dokazování správnosti matematických řešení
- Ověří platnost svých zjištění s využitím osvojených znalostí a dovedností i porovnáním s dostupnými informačními zdroji.
- Dokládá své argumenty na konkrétních důkazech a předpokladech.
- Odhaduje výsledek/řešení.
- Vyvozuje logické závěry na základě pozorování jednotlivých případů (indukce).
Komponenta: interpretace
- Posoudí a interpretuje slovně i písemně získané výsledky ve vztahu k výchozí problémové situaci.
- Analyzuje matematické informace a odhaluje skryté vzory nebo složitější souvislosti.
Komponenta: užitečnost
- Kriticky hodnotí matematické modely a ověřuje jejich platnost v reálném kontextu.
- Reflektuje zažívanou radost při řešení matematické situace.
Očekávané výsledky učení
Předcházející