podílí se na návrhu způsobu obnovy nebo ochrany cenného nebo člověkem narušeného území v regionu a posoudí možné dopady navrženého opatření

CAP-PRI-002-ZV9-006
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

Pro postupné kroky: porovná vlastním výzkumem dvě různá společenstva - např. intenzivně sekaný trávník a louka; identifikuje místo v okolí, pro které při diskuzi navrhuje konkrétní opatření

  • aktivně se zapojuje do průzkumu školního pozemku z hlediska výskytu opylovačů a podmínek pro život opylovačů
  • zaznamenává pozorování přítomných opylovačů a podmínek pro jejich život (voda, potrava, úkryty) do záznamového listu a přenos pozorování do schématického nákresu školního pozemku
  • na základě získaných informací ze zkoumání školního pozemku ve spolupráci v malé skupině spolužáků navrhuje konkrétní opatření pro zlepšení místa pro život opylovačů
  • zapojuje se do diskuze k navrženým opatřením

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

Žáci pozorují a identifikují opylovače na školním pozemku. Na školním pozemku do záznamového listu zapisují různé druhy opylovačů (včely, motýli, brouci,...). Zároveň při obchůzce školním pozemkem zapisují různé typy úkrytů (mrtvé dřevo, hmyzí hotel, mulčovací kůra,...) a zdroje vody a potravy pro hmyz. Místa pozorování úkrytů a zdrojů potravy a vody zároveň zapisují do schematické mapy školního pozemku.

V rámci druhé hodiny, když už mají žáci školní pozemek prozkoumaný, navrhují v malých skupinách akční plán na možná vylepšení školního pozemku z hlediska podmínek pro opylovače. Své návrhy následně jako každá skupina prezentuje ostatním spolužákům. V závěru proběhne společná diskuze k reálnosti a možnostem realizace navržených opatření.