objasní roli přírodních procesů v příčinách, dopadech a opatřeních týkajících se změn klimatu

CAP-PRI-002-ZV9-009
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

Pro postupný krok: rozliší přitom opatření, která pouze zmírňují dopady (př. výpar z rostlin a ochlazování okolí), od těch, která jsou zaměřena na příčinu (snížení emisí skleníkových plynů – zemědělství bez orby, snížení počtu chovaných krav)

  • na základě měření teplot v místech s vytipovanými mikroklimatickými rozdíly navrhne konkrétní opatření, která mohou snížit dopad klimatické změny v místním měřítku

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

Žáci v rámci aktivity zkoumají mikroklimatické rozdíly v okolí vaší školy. V malých badatelských skupinách vyberou místa s potenciálními mikroklimatickými odchylkami a daná místa zaznamenají do vlastní schematické mapy nejbližšího okolí školy. Následně využívají digitálních technologií pro měření teplot vzduchu či povrchů ve zvolených místech, zaznamenávají výsledky měření a prezentují své poznatky ostatním spolužákům.

Během závěrečné diskuze žáci pravděpodobně dojdou ke zjištění, že růst teplot se projevuje i na úrovni místního mikroklimatu. Požádejte je o konkrétní příklady, jak je klimatická změna propojená s místními podmínkami (růst teploty působí vyšší teploty v okolí budov, méně srážek působí změnu charakteru vegetace apod.). Žáci přichází s konkrétními opatřeními, která mohou snížit dopad klimatické změny v místním měřítku.

Lekce je popsána v článku https://clanky.rvp.cz/clanek/23718/MIKROKLIMA-V-OKOLI-SKOLY.html