objasní roli přírodních procesů v příčinách, dopadech a opatřeních týkajících se změn klimatu
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
Pro postupný krok: rozliší přitom opatření, která pouze zmírňují dopady (př. výpar z rostlin a ochlazování okolí), od těch, která jsou zaměřena na příčinu (snížení emisí skleníkových plynů – zemědělství bez orby, snížení počtu chovaných krav)
- na základě měření teplot v místech s vytipovanými mikroklimatickými rozdíly navrhne konkrétní opatření, která mohou snížit dopad klimatické změny v místním měřítku
Ilustrace očekávaného výkonu
Odkaz:
Krátký textový popis:
Žáci v rámci aktivity zkoumají mikroklimatické rozdíly v okolí vaší školy. V malých badatelských skupinách vyberou místa s potenciálními mikroklimatickými odchylkami a daná místa zaznamenají do vlastní schematické mapy nejbližšího okolí školy. Následně využívají digitálních technologií pro měření teplot vzduchu či povrchů ve zvolených místech, zaznamenávají výsledky měření a prezentují své poznatky ostatním spolužákům.
Během závěrečné diskuze žáci pravděpodobně dojdou ke zjištění, že růst teplot se projevuje i na úrovni místního mikroklimatu. Požádejte je o konkrétní příklady, jak je klimatická změna propojená s místními podmínkami (růst teploty působí vyšší teploty v okolí budov, méně srážek působí změnu charakteru vegetace apod.). Žáci přichází s konkrétními opatřeními, která mohou snížit dopad klimatické změny v místním měřítku.
Lekce je popsána v článku https://clanky.rvp.cz/clanek/23718/MIKROKLIMA-V-OKOLI-SKOLY.html