popíše evoluci na příkladu konkrétní skupiny organismů s použitím vhodných zobrazení vývoje, zdůrazní přitom dlouhé časové škály

CAP-PRI-004-ZV9-014
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • pro postupný krok: zařadí člověka do příbuzenských vztahů s ostatními skupinami živočichů a popíše vývoj člověka ve vztahu s paralelními vývojovými větvemi a křížením
  • pracuje s fylogenetickým zobrazením a popíše postavení moderního člověka a jeho předků v zobrazení
  • v zobrazení vyhledá skupiny, které žily na zemi současně
  • odliší linie, které žijí i v současnosti, od vyhynulých
  • ze znázornění a časové osy odečte dobu, po kterou žila na Zemi konkrétní skupina a porovná ji s dobou vývoje moderního člověka
  • v předloženém materiálu a v dalších informačních zdrojích vyhledá společné a rozdílné vlastnosti moderního člověka a jeho předka a žijících příbuzných (šimpanze)
  • popíše, které změny na lebce jsou vidět u moderního člověka oproti jeho předkům

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

Žák pracuje s pracovním listem s grafickým znázorněním vývoje člověka a dalšími informačními zdroji.