reflektuje svůj vztah k přírodě na základě aktivit podporujících environmentální senzitivitu, ocenění rozmanitosti a chápání evoluční příbuznosti lidí a ostatních organismů
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
K postupným krokům:
- využívá příležitosti k rozvoji environmentální senzitivity při pobytu v přírodě
- popisuje a vyjadřuje svůj postoj k rozmanitosti (druhů i tvarů - v terénu i pod mikroskopem), dostává příležitost, aby získal pozitivní zážitek z pestrosti a rozmanitosti
- reflektuje, že má rozmanitost hodnotu sama o sobě
- Žáci navštíví přírodní lokalitu ve vhodném období (např. polovina května – orchidejová louka) a nejlépe při slunečném počasí, aby měli příležitost získat pozitivní zážitek z rozmanitosti přírody.
- Žáci mají na výběr z různých aktivit podporujících senzitivitu – zapojení smyslů (čich, zrak, hmat)
- Dokumentují rozmanitost kvetoucích rostlin a opylujícího hmyzu na květech.
- Hmatem zjišťují vlhkost v různých částech mokřadní louky a dávají ji do souvislosti s výskytem různých rostlin (vliv různorodosti prostředí.
- Reflektují svůj zážitek z louky metodou Pětilístku – krátké charakteristiky louky (jaká je, co se tam děje, jednou větou, synonymem nebo metaforou - https://clanky.rvp.cz/clanek/k/z/18339/PETILISTEK.html)
Ilustrace očekávaného výkonu
Odkaz:
Krátký textový popis:
Žáci navštíví přírodní lokalitu ve vhodném období (např. polovina května – orchidejová louka) a nejlépe při slunečném počasí, aby měli příležitost získat pozitivní zážitek z rozmanitosti přírody (pozorovat např. motýly na kvetoucích rostlinách).
Žáci mají na výběr z různých aktivit podporujících senzitivitu – zapojení smyslů: čich (např. příprava koktejlu vůní do kelímku – pozor netrhat chráněné rostliny; zápach vzorků půdy - rašelina, glejové půdy v nivě - zápach po sirovodíku), zrak (fotografování detailů květů a opylujícího hmyzu na květech), hmat (vlhkost půdy; listy a struktury jiných částí rostlin – např. pcháč, kostival, suchopýr, přeslička)
Dokumentují rozmanitost kvetoucích rostlin a opylujícího hmyzu na květech kresbou nebo fotografiemi.
Hmatem (prsty nebo bosýma nohama) zjišťují vlhkost v různých částech mokřadní louky a dávají ji do souvislosti s výskytem různých rostlin (vliv různorodosti prostředí): vlhčí část s blatouchy vs. sušší část louky s prstnatcem májovým.
Reflektují svůj zážitek z kvetoucí louky metodou Pětilístku – krátké charakteristiky louky (jaká je, co se tam děje, jednou větou, synonymem nebo metaforou - https://clanky.rvp.cz/clanek/k/z/18339/PETILISTEK.html)