rozpozná v modelových situacích, které právo člověka bylo porušeno nebo jaká povinnost byla zanedbána

CJS-CJS-002-ZV5-009
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • uvede příklad, na kterém vysvětlí, které právo bylo porušeno a jak 
  • pro konkrétní situaci popíše možný následek porušení práv 
  • zná svá práva a povinnosti

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

Žáci mají ve skupinách k dispozici rozstříhaná jednotlivá práva z Úmluvy o právech dětí (v příloze pod odkazem).

První zadání:

Žáci přiřadí, která práva se týkají podobných oblastí života.

Druhé zadání:

Žáci si ve skupině vyberou jedno právo a vyjádří jeho naplňování a jedno právo, u kterého vyjádří jeho porušení/porušování. Vyjádření může být ústním popisem, příběhem, dramatizací, ilustrací. Prezentují své vyjádření ostatním skupinám. Společně hodnotí srozumitelnost vyjádření.

Třetí zadání:

Každý žák si připraví na základě vlastních zkušeností a znalostí odpovědi na otázky:

  1. Jsou práva důležitá pro život? Proč si to myslíte? 
  2. Co se stane, když někdo práva druhých porušuje? 
  3. Proč se s právy pojí také povinnosti?

Učitel na tabuli/flipchart… zaznamenává odpovědi, které společně shrnou.