uvede příklady toho, v čem se shoduje a čím se liší život různých lidí

CJS-CJS-002-ZV5-011
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • identifikuje na základě příběhů (např. dvou dětí) podobnosti a rozdíly ve způsobu jejich života 
  • zpracuje vizuální materiál (např. plakát, obrázek, komiks, mapu), který bude obsahovat příklady podobností a rozdílů života lidí na různých místech světa a/nebo ukázky obohacování kultur 
  • diskutuje o tom, jak se lidé z různých kultur obohacují (např. jídlo, zvyky, oblékání, sportování)

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

Na příběhu dvou dětí z různých kultur žáci identifikují podobnosti a rozdíly v jejich způsobu života. Vybíráme takové příběhy, které nepodporují stereotypizaci. Dva modelové příběhy dětí jsou zpracování v příloze (viz odkaz výše).

Zadání pro žáka

Na základě příběhů dvou dětí zpracuj Vennův diagram. Doprostřed napiš nebo nakresli, v čem je život těchto dvou dětí podobný, do krajních částí, v čem je jiný.

Odpověz na otázky: 

  • Co se ti na životě dítěte A (B) líbí a proč?
  • Které ze zálib dětí z příběhu nemůžeš dělat a proč?
  • Kterou tvou zálibu zase asi nemůže dělat některé dítě z příběhu? Proč? 

Popis ověřování (z pohledu učitele) 

Zprostředkujte žákům příběhy dvou dětí z různých kultur. Mohou to být obě děti z České republiky, jejichž rodiny ale žijí odlišným způsobem života, nebo děti z různých zemí, regionů. Důležité je, aby příběhy nepodporovaly stereotypizaci.

Dejte žákům předtištěný prázdný Vennův diagram a vysvětlete zadání. Žáci do Vennova diagramu zakreslují podobnosti a rozdíly života dětí z příběhů. 

Dejte žákům zodpovědět tyto otázky:

  • Co se ti na životě dítěte A (B) líbí a proč?
  • Které ze zálib dětí z příběhu nemůžeš dělat a proč?
  • Kterou tvou zálibu zase asi nemůže dělat některé dítě z příběhu? Proč?