porovná, jak lidé žili dříve a jak žijí dnes

CJS-CJS-003-ZV5-013
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • s oporou o informační zdroje umístí období baroka na časovou osu 
  • s pomocí zdrojů vyhledá pojem baroko a interpretuje tři charakteristické rysy
  • s pomocí zdrojů vyhledá příklady barokních staveb, na kterých popíše typické znaky baroka
  • porovná vybranou stavbu baroka se současnou stavbou
  • porovná věci denní potřeby v baroku a současnosti
  • porovná styl odívání a účesů v baroku a v současnosti
  • porovná vybraný obraz z doby baroka a obraz moderního umění
  • porovná možné výhody a nevýhody života v baroku a v současnosti 

Ilustrace očekávaného výkonu

Odkaz:

Krátký textový popis:

Žák pracuje s časovou osou. Na časové ose si s pomocí učitele vyznačí období baroka. 

Dále pracuje s doporučenými zdroji (viz odkaz), kde vyhledává pojem baroko a charakteristické rysy. Pracuje ve skupině, učitel určí konkrétní tematické zaměření jednotlivých skupin – architektura, příklady staveb, odívání, malířství, věci denní potřeby.  

Žák porovnává vyhledané ukázky se současností, např.: současnou stavbu a vybranou stavbu z období baroka, mapu vybraného území za období baroka a s aktuální mapou daného místa, příklad věci denní potřeby, styl odívání a účesů, obraz moderního umění s obrazem z období baroka, ukázky skladeb z období baroka a v současnosti. 

Ve skupině diskutují o možných výhodách života v baroku a výhodách současného života, např. věci denní potřeby, hygienické pomůcky, způsoby komunikace – dopisy/poslíčci.