porovná, jak lidé žili dříve a jak žijí dnes
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- s oporou o informační zdroje umístí období baroka na časovou osu
- s pomocí zdrojů vyhledá pojem baroko a interpretuje tři charakteristické rysy
- s pomocí zdrojů vyhledá příklady barokních staveb, na kterých popíše typické znaky baroka
- porovná vybranou stavbu baroka se současnou stavbou
- porovná věci denní potřeby v baroku a současnosti
- porovná styl odívání a účesů v baroku a v současnosti
- porovná vybraný obraz z doby baroka a obraz moderního umění
- porovná možné výhody a nevýhody života v baroku a v současnosti
Ilustrace očekávaného výkonu
Odkaz:
Krátký textový popis:
Žák pracuje s časovou osou. Na časové ose si s pomocí učitele vyznačí období baroka.
Dále pracuje s doporučenými zdroji (viz odkaz), kde vyhledává pojem baroko a charakteristické rysy. Pracuje ve skupině, učitel určí konkrétní tematické zaměření jednotlivých skupin – architektura, příklady staveb, odívání, malířství, věci denní potřeby.
Žák porovnává vyhledané ukázky se současností, např.: současnou stavbu a vybranou stavbu z období baroka, mapu vybraného území za období baroka a s aktuální mapou daného místa, příklad věci denní potřeby, styl odívání a účesů, obraz moderního umění s obrazem z období baroka, ukázky skladeb z období baroka a v současnosti.
Ve skupině diskutují o možných výhodách života v baroku a výhodách současného života, např. věci denní potřeby, hygienické pomůcky, způsoby komunikace – dopisy/poslíčci.