využívá poznatky o fungování lidského těla k podpoře vlastního zdravého způsobu života, rozlišuje jednotlivé etapy lidského života

CJS-CJS-005-ZV5-025
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • rozlišuje pozitivní a negativní vlivy způsobu života na činnost organismu (kouření, dodržování stravovacího a pitného režimu, dostatečný spánek, stres apod.)
  • uvede a zdůvodní zásady zdravého způsobu života, které aktuálně dodržuje

Ilustrace očekávaného výkonu

Krátký textový popis:

Zadání pro žáka

Způsob života člověka má významný vliv na jeho zdraví. Jako odborníci v problematice zdraví vám jsou k odbornému posouzení předloženy čtyři názory:

  1. Zdravý životní styl = pravidelné stravování, dodržování pitného režimu a občasné kouření
  2. Zdravý životní styl =  vhodné střídání práce a odpočinku, intenzivní pohybová aktivita alespoň 3krát v týdnu, častá konzumace ovoce a zeleniny
  3. Zdravý životní styl = pravidelný spánek, příležitostné pití alkoholických nápojů, strava s vysokým obsahem tuků a cukru
  4. Zdravý životní styl = sportovní činnost maximálně jednou týdně, dostatek odpočinku, vyloučení všech tuků a cukrů z jídelníčku

Diskutujte ve skupinách o pozitivních vlivech na naše zdraví a o faktorech, které naše zdraví ohrožují. Vysvětlete, jak jednotlivé činností působí na organismus. Rozhodněte, který názor zahrnuje pouze aktivity podporující zdraví. 

Sdílejte s ostatními, které zásady zdravého životního stylu dodržujete a proč. 

Popis ověřování 

Úloha ověřuje, zda žáci dokáží rozlišit, které každodenní činnosti lidskému organismu prospívají a co zdravotní stav člověka ohrožuje. Je navržena jako podklad pro aktivitu ve skupinách. Vzájemné sdílení nápadů a příkladů z každodenního života rozšiřuje orientaci žáků v problematice zdraví, motivuje je ke zdravému životnímu stylu. 

Dodržování zásad zdravého způsobu života jednoznačně zahrnuje pouze názor B. Ve všech ostatních popisech jsou zařazeny aktivity, které vyžadují diskuzi a návrhy na možné změny ve prospěch zdraví.