uplatňuje účelné způsoby chování při mimořádných událostech, vysvětlí funkci základních složek Integrovaného záchranného systému
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- zvládá základní postupy jednání v případě zaznění varovného signálu
- rozliší další signály (Požární poplach a Zkouška sirén), vysvětlí, k čemu slouží
- orientuje se na mobilu, nalezne zde čísla tísňového volání
- uvede čísla linek tísňového volání (158, 150, 155, 112)
- předvede v modelové situaci komunikaci s operátorem tísňové linky
Ilustrace očekávaného výkonu
Krátký textový popis:
Zadání pro žáky
Katka a Lenka jsou večer samy doma a dívají se na televizi. Náhle je vysílání přerušeno. Muž na obrazovce oznamuje, že v důsledku živelní pohromy je pro město, kde dívky bydlí nařízena okamžitá evakuace. Popište, jak by měly dívky postupovat. Už slyší sirénu…
1. Rozpoznáte znění varovného signálu?
2. Katka si uvědomila, že babička, která sama bydlí ve vedlejším bytě, je nemocná a velmi špatně chodí. Rozhodla se, že zavolají zdravotnickou pomoc.
3. Uveďte čísla linek tísňového volání. Kde je naleznete na mobilu?
4. V modelové situaci předveďte komunikaci Katky s operátorem tísňové linky
Popis ověřování
Úloha je zaměřena na ochranu zdraví a bezpečí v situacích bezprostředně ohrožujících zdraví a život za mimořádných událostí. Ověřuje zda se žák rozpozná varovný signál „Všeobecná výstraha“ a v případě jeho zaznění dokáže adekvátně reagovat. Prokáže znalost telefonních linek tísňového volání a v modelové situaci prokáže dovednost komunikovat s operátorem.
Pro rozpoznání varovného signálu je možno využít audionahrávku signálu „Všeobecná výstraha“.
https://www.hzscr.cz/soubor/5-vseobecna-vystraha-eletkronicka-mp3.aspx