plánuje vlastní denní režim a uplatňuje v něm základní zdravotně preventivní návyky

CJS-CJS-005-ZV5-032
divider

Úroveň: Splněno

Důkazy o učení:

  • uplatňuje základní pravidla osobní hygieny v každodenním život

Ilustrace očekávaného výkonu

Krátký textový popis:

Zadání pro žáky

Rozhodněte, jestli jsou uvedená tvrzení pravdivá. Pokud nejsou, nesprávné informace opravte.

Zdůvodněte ve skupinách význam dodržování zásad hygieny pro zdraví.                                                                                           

1K očistě celého těla používáme teplou vodu, jemné mýdlo nebo sprchové gely.
2Při mytí postupujeme od dolní části těla k horním končetinám a hlavě.
3Nohy stačí omývat občas ráno nebo večer.
4Nejvhodnějším způsobem denní očisty je sprchování.
5Z důvodu úspory vody je vhodné, aby se v téže vodě vykoupalo více osob.
6Utíráme se vždy vlastním ručníkem.
7Spodní prádlo stačí měnit dvakrát týdně.
8Při kašli chráníme ústa a nos rouškou
9Zuby bychom si měli čistit po každém jídle. 
10Pokud žvýkáme žvýkačky, stačí zuby vyčistit vždy ráno.
11Každý zubní kartáček má omezenou dobu použitelnosti.
12Po večerním vyčištění zubů můžeme bez obav pít slazené nápoje.
13Zubní kaz je způsobován činností bakterií v ústech
14Jestliže nás zuby nebolí, není nutné navštěvovat lékaře.

Popis ověřování

Úloha ověřuje, zda je žák schopen posuzovat chování související s každodenní osobní hygienou z hlediska ochrany a podpory zdraví. Dává žákům možnost vyjádřit se k předloženým tvrzením, zdůvodňovat, zda jsou pravdivá nebo zásadně nesprávná. Zdůvodňují, proč jejich nedodržování může způsobit poškození zdraví. Při diskuzi na téma hygienických zásad učitel motivuje žáky k zamyšlení, zda sami zásady hygieny v osobním životě dodržují. 

Úlohu lze ve výuce realizovat různými způsoby. Žáci mohou pracovat s tabulkou, do níž barevně zaznamenají svou volbu. Je možné pracovat ve skupinách a výroky napsané na kartičkách losovat.