navrhuje a zkouší realizovat svůj rozvoj ve vybrané oblasti svého zájmu
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
- identifikace vlastních zájmů, dovedností a aktivit
- plánování konkrétních kroků k rozvoji zájmů a hledání podpory od okolí, rodiny a školy
- aktivní hledání informací a příležitostí pro rozvoj zájmů a sdílení znalostí s ostatními
- pojmenování proměn zájmů a plnění plánovaných kroků
- zaznamenání dosažených úspěchů v oblasti zájmů ve svém portfoliu
Ilustrace očekávaného výkonu
Krátký textový popis:
Do připraveného pracovního listu žáci vyjmenují svoje denní aktivity během týdne, zhodnotí, které jej baví a proč (např. uvede aktivity, které mu dodávají energii, u kterých zapomíná na čas).
S pomocí časopisů, nůžek a lepidla vytvoří koláž, která představí, co mají rádi, jejich zájmy a charakteristiky. Poté ve skupině svou koláž představí, ostatní se mohou doptávat.
Individuálně si vytvoří plán rozvoje zvoleného zájmu (jednotlivé kroky, jeho zdroje, příležitosti a informace o jejich rozvoji, zmapování svých úspěchů v rozvoji zájmů a reflexe pokroku).
Ve dvojicích pak svůj plán rozvoje představí.
Průběžně vyhodnocují, jak se jim plán daří, diskutují s ostatními jaké překážky museli překonávat, co jim pomohlo.
Své zájmy zmapují s časovým odstupem podobně znovu a porovnají si změny, diskutují o nich.