ve svých kariérových plánech zohledňuje vzdělávací a pracovní příležitosti, které jsou mu otevřené
Úroveň: Splněno
Důkazy o učení:
(pozn. k části výstupu, která se týká vzdělávacích a pracovních příležitostí)
- stanoví si kariérový plán (který průběžně upravuje) a vlastní priority
- představí jak na základě vlastních priorit nalezl vybrané relevantní zdroje k vzdělávacím a pracovním příležitostem, rozliší relevanci a pravdivost informačních zdrojů
- popíše různé oblasti světa práce a vzdělávacích cest k povoláním
- kriticky zhodnotí vlivy na svoje rozhodování (rodiny, komunity, společnosti atd.)
Ilustrace očekávaného výkonu
Odkaz:
Krátký textový popis:
Zpracování kariérového plánu na základě struktury v pracovním listu.
Při zpracování zpracování kariérového plánu využívá žák v rámci pracovního listu různé zdroje - portfolio vedené během školní docházky, důkazy svých dovedností, pracuje s dalšími různými zdroji (zpětné vazby od blízkých osob, inspirace ze svého blízkého okolí, apod.)
Představení kreativního zpracování (esej, koláž, drama, apod.) oblastí světa práce a vlivu na kariérovém rozhodování. Učitel nabídne žákům různé formy kreativního zpracování a vhodné prezentace světa práce a vlivu na kariérové rozhodování (esej, koláž, drama, apod.) a při vyhodnocování se zaměří na uvědomování, reflexi, přijímání a poskytování zpětné vazby
Zpracování souboru informačních zdrojů v oblasti vzdělávání a práce v rámci svého kariérového portfolia. Informační zdroje zpracovává na základě kritérií - relevantní vztah k jeho kariérovému plánu, aktuálnost, ovlivnění stereotypy apod. Připraví si informace o jednom vybraném povolání a vybraných vzdělávacích příležitostech (např. s využitím portálu Infoabsolvent, Národní soustavy povolání informace a dalšími zdroji).
Při zpracování kariérového plánu využívá žák v rámci pracovního listu různé zdroje - portfolio vedené během školní docházky, důkazy svých dovedností, pracuje s dalšími různými zdroji (zpětné vazby od blízkých osob, inspirace ze svého blízkého okolí, apod.). Na základě kritérií zpracuje informační zdroje - relevantní vztah k jeho kariérovému plánu, aktuálnost, ovlivnění stereotypy apod. Kariérový plán zařadí do portfolia, vyznačí vazby se svým školním sebehodnocením, s důkazy jeho dovedností, informačními zdroji apod., je vhodné podpořit žáky v průběžné úpravě plánu a podpořit je v rozšiřování jejich horizontů (překonat stereotypy, vlastní limity apod.)
Další příklady aktivit:
Různorodé aktivity mapování světa práce současného světa práce a vlastních příležitostí.
Pátrací hra “Stopujeme ženy naší historie” Hra sestává ze stručných informací o každém z navštívených míst a jeho významu pro dějiny české ženské emancipace, z indicií pro další cestu a z otázek, jejichž správné odpovědi pomohou s vyluštěním závěrečného hesla. Reflexe: Jak překonávat stereotypy spojené s kariérovou cestou.
Příklady vyhodnocení:
- Kariérový plán zařadí do portfolia, vyznačí vazby se svým školním sebehodnocením, s důkazy jeho dovedností, infomačními zdroji apod., je vhodné podpořit žáky v průběžné úpravě plánu a podpořit je v rozšíření jejich horizontů (překonat stereotypy, vlastní limity apod.)
- Při ověření preferovat sebehodnocení před jinými formami hodnocení (podpora žáka v přebírání odpovědnosti za kariérové plánování)
Zdroje:
https://aa.ecn.cz/img_upload/8b47a03bf445e4c3031ce326c68558ae/volba_povolani_bez_predsudku_1.pdf
https://clanky.rvp.cz/clanek/22675/ONLINE-KARIEROVE-PORTFOLIO-JAKO-SOUCAST-SKOLNIHO-KURIKULA.html