Užívá vybrané nářadí, techniku a moderní technologie při péči o zahradu nebo zeleň v interiéru za dodržení zásad hygieny a bezpečnosti práce.

CSP-TCH-002-ZV9-004
divider

Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Používá pracovní pomůcky, nářadí a základní technické vybavení při péči o zahradu nebo zeleň v interiéru za dodržení základních zásad hygieny a bezpečnosti práce.


Úroveň: Splněno

Popis:

  • Účelně hodnotí základní technické vybavení při péči o zahradu nebo zeleň v interiéru.
  • Cíleně využívá moderní technologie při péči o zahradu nebo zeleň v interiéru v modelových situacích.
  • Zhodnotí efektivitu a možné inovace realizovaného řešení.
  • Aktivně se podílí na plánování a realizaci praktických činností.
  • Uvědomuje si rizika práce s technickým vybavením pro údržbu zeleně a dbá na bezpečnost a hygienu při manipulaci.
  • Uvědomuje si přínosy propojení technické a environmentální výchovy a jejich dopad na zvýšení efektivity práce.
  • Uvědomuje si přínos praktických činností pro vlastní učení, seberealizaci i relaxaci.

Ilustrace

Krátký textový popis:

Výroba tzv. chytrého květináče

Žáci jsou v rámci realizace praktického projektu rozděleni do menších skupin. Každá skupina obdrží květináč, menší rostlinu, senzory vlhkosti půdy, malý mikrokontrolér (např. Arduino), malé vodní čerpadlo a příslušenství. Ve skupině navrhnou a následně realizují propojení senzorů, mikrokontroléru a vodního čerpadla tak, aby chytrý květináč automaticky zavlažoval rostlinu v závislosti na vlhkosti půdy. Při realizaci činnosti žáci dodržují bezpečnostní a hygienické zásady. Po dokončení prezentují výsledky skupinové práce s pomocí digitálních technologií a řízenou reflexí hodnotí vlastní součinnost i výsledek společné práce.

Vazby na klíčové kompetence:

  • KOB – projevuje ohleduplný, citlivý a podporující přístup k živým jedincům, přírodě a světu jako celku.
  • KKK – komunikuje a spolupracuje se spolužáky při hledání řešení modelové situace; 
  • KOS – vyřešením modelové situace zažívá pocit úspěchu z dobře vykonané práce, čímž přispívá ke zvyšování osobního wellbeingu
  • KRP – navrhuje udržitelná řešení, analyzují situaci z různých perspektiv a diskutují o možných řešeních i jejich důsledcích, 
  • KPP: prostřednictvím skupinové práce se učí týmové spolupráci a realizuje aktivity podle skupinových postupů
  • KDI: využívá digitální technologie, aby sobě či ostatním usnadnil či zjednodušil pracovní postupy a zkvalitnil výsledky práce.

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • prohlubuje své znalosti běžných nástrojů, nářadí a pomůcek využívaných při péči o zahradu a zeleň v interiéru
  • upevňuje porozumění funkcím jednotlivých nástrojů, nářadí a pomůcek využívaných při péči o zahradu a zeleň v interiéru
  • na pokyn učitele účelně a bezpečně využívá běžných nástrojů, nářadí a pomůcek užívaných při péči o zahradu a zeleň v interiéru
  • zná a dodržuje zásady bezpečnosti a hygieny práce podle pokynů učitele

Ilustrace

Krátký textový popis:

Výroba tzv. chytrého květináče

V rámci skupinové práce žáci obdrží květináč, menší rostlinu, senzory vlhkosti půdy a malý mikrokontrolér (např. microbit). Propojení senzorů provedou dle pokynu tak, aby chytrý květináč oznamoval nedostatek vlhkosti. Při realizaci činnosti žáci dodržují bezpečnostní a hygienické zásady dle pokynu učitele. Po dokončení řízenou reflexí hodnotí vlastní součinnost i výsledek společné práce.


Úroveň: Na cestě

Popis:

  • identifikuje základní technické vybavení využívané při péči o zahradu a zeleň v interiéru
  • rozumí funkcím základního technického vybavení využívaného při péči o zahradu a zeleň v interiéru
  • samostatně nebo ve spolupráci se spolužáky provádí základní úkony a správné technologické postupy při péči o zahradu a zeleň v modelových situacích
  • při využívání základního technického vybavení využívaného při péči o zahradu a zeleň v interiéru dodržuje zásady bezpečnosti a hygieny práce
  • řízeně reflektuje možná rizika a dbá na bezpečnost a hygienu při práci
  • propojuje poznatky z různých oblastí, s důrazem na oblast techniky a environmentální výchovy
  • v průběhu praktických činností vnímá jejich přínos pro osobní i společenský rozvoj v kontextu udržitelnosti

Ilustrace

Krátký textový popis:

Výroba tzv. chytrého květináče

V rámci skupinové práce žáci obdrží květináč, menší rostlinu, senzory vlhkosti půdy, malý mikrokontrolér (např. microbit), malé vodní čerpadlo a příslušenství. Propojení senzorů provedou dle pokynu učitele nebo návodu tak, aby chytrý květináč zavlažoval rostlinu. Při realizaci činnosti žáci dodržují bezpečnostní a hygienické zásady. Po dokončení prezentují výsledky skupinové práce a řízenou reflexí hodnotí vlastní součinnost i výsledek společné práce.