Aktivně se podílí na plánování a organizaci svého pohybového režimu (ve škole, mimo školu) a naplňuje ho.

Úroveň: Na začátku
Popis:
- samostatně sestaví týdenní plán pohybových aktivit pro rozvoj kondice a zdraví
Ilustrace
Krátký textový popis:
- samostatně sestaví týdenní plán pohybových aktivit pro rozvoj kondice a zdraví
- plán musí být stanoven jako smysluplný (z hlediska dopadu na zdraví), motivační (aby se žák dále rozvíjel), dosažitelný, měřitelný a s konkrétními aktivitami a výkony (např. počet opakování, čas, atd.) úměrně individuálním možnostem žáka (např. úterý: 4 série dřepů po x opakováních; čtvrtek: 4 série sklapovaček po x opakováních; sobota: 3 x 300 m běh)
Organizace: Učitel dá žákům prostor na konci vyučovací jednotky pro sestavení plánu. Jedná se i o součást sebereflexe žáka. Učitel s žáky krátce individuálně konzultuje vhodnost plánu.
Úroveň: Na cestě
Popis:
- vede si záznam o absolvovaných pohybových aktivitách a pohybovém režimu
Ilustrace
Krátký textový popis:
- vede si záznam o absolvovaných pohybových aktivitách a pohybovém režimu (např. které dny vykonával jakou pohybovou/sportovní/pracovní činnost a kolik minut)
- plní vlastní týdenní plán
- na vyzvání učitele předvede výkon, který deklaruje ve svém týdenním plánu
Organizace: Učitel dá žákům prostor na konci vyučovací jednotky pro revizi vlastního plánu. Učitel s žáky krátce individuálně konzultuje plnění vlastního plánu.
Úroveň: Splněno
Popis:
- Vyhodnotí záznamy absolvovaných pohybových činností a jejich parametrů v týdenním plánu.
- Na vyzvání učitele předvede některou z uváděných pohybových činností.
- Zhodnotí vlastní režim, posoudí jeho vhodnost vzhledem k rozvoji tělesné zdatnosti a zdraví, případně (ve spolupráci s učitelem) optimalizuje svůj plán.
Ilustrace
Krátký textový popis:
- samostatně sestaví týdenní plán pohybových aktivit pro rozvoj kondice a zdraví
- zhodnotí vlastní režim, posoudí jeho vhodnost vzhledem k rozvoji tělesné zdatnosti a zdraví, a případně (ve spolupráci s učitelem) optimalizuje svůj plán
- vede si záznamy absolvovaných pohybových činností a jejich parametrů (délka, intenzita) v denním režimu.
- na vyzvání učitele předvede některou z uváděných činností
Podmínky:
Učitel připraví podklady pro sestavení pohybového programu a deníku.
Vysvětlí způsob záznamu pohybových aktivit do deníku a se žáky záznam vyzkouší.
Na modelovém příkladu vysvětlí celkové zpracování časových záznamů pohybových aktivit.
Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:
- vypracování a kvalita sestavení plánu pohybových aktivit
- pravidelnost a přesnost záznamů o pohybovém režimu
- schopnost zhodnocení vlastního programu
- soulad záznamů a předvedených činností
- přístup k optimalizaci programu na základě zpětné vazby
Pozn. Zpětná vazba poskytuje konkrétní informace o kvalitě plánování pohybového režimu, vedení záznamů, schopnosti autoevaluace a reflektování zpětné vazby k optimalizaci programu.
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Plánuje a zapojuje se do pohybových činností spolu s ostatními žáky a chápe význam pohybových aktivit pro zdraví.