Aktivně se podílí na plánování a organizaci svého pohybového režimu (ve škole, mimo školu) a naplňuje ho.

CZB-TEV-001-ZV9-004
divider

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • samostatně sestaví týdenní plán pohybových aktivit pro rozvoj kondice a zdraví

 

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • samostatně sestaví týdenní plán pohybových aktivit pro rozvoj kondice a zdraví
  • plán musí být stanoven jako smysluplný (z hlediska dopadu na zdraví), motivační (aby se žák dále rozvíjel), dosažitelný, měřitelný a s konkrétními aktivitami a výkony (např. počet opakování, čas, atd.) úměrně individuálním možnostem žáka (např. úterý: 4 série dřepů po x opakováních; čtvrtek: 4 série sklapovaček po x opakováních; sobota: 3 x 300 m běh)

Organizace: Učitel dá žákům prostor na konci vyučovací jednotky pro sestavení plánu. Jedná se i o součást sebereflexe žáka. Učitel s žáky krátce individuálně konzultuje vhodnost plánu.


Úroveň: Na cestě

Popis:

  • vede si záznam o absolvovaných pohybových aktivitách a pohybovém režimu

 

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • vede si záznam o absolvovaných pohybových aktivitách a pohybovém režimu (např. které dny vykonával jakou pohybovou/sportovní/pracovní činnost a kolik minut)
  • plní vlastní týdenní plán
  • na vyzvání učitele předvede výkon, který deklaruje ve svém týdenním plánu

Organizace: Učitel dá žákům prostor na konci vyučovací jednotky pro revizi vlastního plánu. Učitel s žáky krátce individuálně konzultuje plnění vlastního plánu. 


Úroveň: Splněno

Popis:

  • Vyhodnotí záznamy absolvovaných pohybových činností a jejich parametrů v týdenním plánu.
  • Na vyzvání učitele předvede některou z uváděných pohybových činností.
  • Zhodnotí vlastní režim, posoudí jeho vhodnost vzhledem k rozvoji tělesné zdatnosti a zdraví, případně (ve spolupráci s učitelem) optimalizuje svůj plán. 

Ilustrace

Krátký textový popis:

  • samostatně sestaví týdenní plán pohybových aktivit pro rozvoj kondice a zdraví
  • zhodnotí vlastní režim, posoudí jeho vhodnost vzhledem k rozvoji tělesné zdatnosti a zdraví, a případně (ve spolupráci s učitelem) optimalizuje svůj plán 
  • vede si záznamy absolvovaných pohybových činností a jejich parametrů (délka, intenzita) v denním režimu.
  • na vyzvání učitele předvede některou z uváděných činností

Podmínky:

Učitel připraví podklady pro sestavení pohybového programu a deníku.

Vysvětlí způsob záznamu pohybových aktivit do deníku a se žáky záznam vyzkouší.

Na modelovém příkladu vysvětlí celkové zpracování časových záznamů pohybových aktivit.

 

Učitel sleduje, hodnotí a poskytuje zpětnou vazbu:

  • vypracování a kvalita sestavení plánu pohybových aktivit
  • pravidelnost a přesnost záznamů o pohybovém režimu
  • schopnost zhodnocení vlastního programu
  • soulad záznamů a předvedených činností
  • přístup k optimalizaci programu na základě zpětné vazby 

 

Pozn. Zpětná vazba poskytuje konkrétní informace o kvalitě plánování pohybového režimu, vedení záznamů, schopnosti autoevaluace a reflektování zpětné vazby k optimalizaci programu.


Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Plánuje a zapojuje se do pohybových činností spolu s ostatními žáky a chápe význam pohybových aktivit pro zdraví.